Sick-n-Twisted

Alla inlägg under september 2008

Av John - 1 september 2008 11:23

Det blir en hel del musik nu känner jag men det är det enda jag håller på med.


Min relation till musik? Det är mer eller mindre allt här i livet. Jag vet att det låter kliché och det är många som delar min uppfattning på den punkten. Lyssnar på musik dygnet runt, associerar saker med musik, skriver musik osv osv. Nu är jag kanske ganska insöad just när det gäller band för jag lyssnar på enbart ett få band. Just nu är det med Korn och Queen t.ex Börjat lyssna lite på Guns n' Roses igen men som ni hör så är det nästan bara band som fyller arenor runt om världen så det är inte några små lokalband vilket som kan tyckas vara tråkigt.

I.a.f inatt så började jag lyssna på något väldigt olikt det som jag brukar lyssna på och jag kan faktiskt tänka mig spela sån här musik. Eller rättare sagt, jag vill spela sån här musik. Jag har fantiserat om sån här musik sen jag hörde Make Believe med Korn.

Har en liten fantasi om ett band med trummor, bas och sång och sen så är resten av ljuden konstgjorda, typ sån här musik.

(Jag vet att jag sa till en person senast förra veckan att jag gärna vill ha riktiga instrument i hela låten men jag ändrade mig inatt.)


I.a.f den här låten har gått mer eller mindre hela natten, den gick fram tills jag somnade.

Av John - 1 september 2008 02:08

Sökte omkring på Youtube på Jonathan Davis musik ifrån Queen of the Damned och såg att en kille som heter Gary Numan hade gjort en låt till filmen. Jag har hört Gary tidigare med Cars, låt ifrån 70/80 som var med i Folksam reklamen.

Tänkte hur hans bidrag till filmen kan ha varit och lyssnade... det var fantastiskt! UNDERBART! Lyssnade på 3 till random Gary Numan låtar, helt fantastiska låtar. Det är verkligen riktigt satans bra och jag förstår inte riktigt varför för det är inte direkt sådan musik som jag har lyssnat på tidigare. Musiken kan relateras med JD's Queen of the Damned bidrag men annars så kan jag inte relatera till musiken men bra... otroligt bra är den.

Delar med mig med Gary's bidrag till Queen of the Damned. Såå bra!


Pratade med Hannah om Gary för ett par månader sen, att hon hade lyssnat på Cars när hon var ung eller något liknande. Det här är HELT annorlunda jämnfört med Cars och fem miljarder gånger bättre.

Av John - 1 september 2008 01:14

Om någonting här i världen kan få mig upp ur stolen och hoppa omkring som en galning så är det "It's On!" med Korn. Riktigt jävla bra låt ska jag säga.

Jag förstår helt ärligt, nej jag vet att jag kanske är aningen insöad, men jag förstår helt ärligt inte varför folk inte tycker om sån här musik. Den har allt tycker jag men det tycker inte alla andra. Sen alla andra undrar varför jag inte tycker om deras musik men det är nog för att den suger jämnfört med min musiksmak. Hemskt ledsen...


Sitter uppe och har ingenting att göra. Spelar lite. Är inte trött men klockan är ändå mycket. Måste upp imorgon och gå bort till PC för att lämna lite saker.

Ovido - Quiz & Flashcards