Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 11 september 2008

Av John - 11 september 2008 22:33

Det är mycket snack om det ska finnas utomjordingar här. Eller att de ska ha hjälpt oss med pyramiderna, Stonehenge, Nazca linjerna osv osv. Så fort människan har åstakommit någonting så verkar det som att utomjordingar har varit där och hjälpt till. Inte nog med att det låter otroligt, det är även förolämpande. Människor för 5000 år sen var lika intelligenta som oss men de hade inte den teknologi som vi har idag så jag tror att människor mycket väl ska ha klarat av på egen hand bygga t.ex pyramiderna utan hjälp ifrån yttre rymden.


Om det finns rymdvarelser, som CIA vill gömma här på jorden så ska jag berätta vart de finns. De sitter på en ö i Stilla Havet, precis utanför den kinesiska kusten och den kallas för Japan. Japans befolkning består av ett x antal hundra miljoner små aliens som man varken kan förstå eller höra vad de säger. Som är gula och har snea ögon och vars teknologi är långt före resten av världens.

Inget ont om japanarna! Jag älskar de som de gör på deras ö. Hur skulle världen se ut utan Nintendo?

Lite intressant att de inte gjorde Super Mario till japan dock.

Av John - 11 september 2008 14:17

Det här kommer att sticka i ögonen på många och många lär tycka att jag har fel men det är tänkvärt.


För de som inte vet så har både Danmark och Sverige publicerat Muhammed karikatyrer i tidningar. Detta har retat upp en hel del muslimer i mellanöstern. Det är inte så konstigt tycker jag, faktiskt så är det inte konstigt. För de älskar Muhammed på ett vis som vi aldrig kommer att förstå och det finns en hel del svenskar som skulle ta illa upp om seriösa "mamma" skämt för vi älskar våra mödrar. Men svenskarna skrek "Yttrandefrihet! Yttrandefrihet! De måste lära sig! Vi har västerländsk yttrandefrihet!"

Nu har en person scannat in bilderna på de två barn som blev mördade i Arboga och lagt ut på Pirate Bay. Jävligt vidrigt gjort tycker jag personligen men jag tycker även om det är okej att publicera bilder på Muhammed med bomb på skallen ska det vara okej att lägga ut bilder på döda barn.

Det handlar om yttrandefrihet och inte vad man har för moral. Jag skulle helst att vi hade skitit i att publicera Muhammed karikatyrerna och vi hade skitit i att lägga ut bilderna på barnen så hade vi sluppit hela den här diskussionen. Man behöver inte testa yttrandefriheten för att förstå att den är där.

(Jag tänker rent juridiskt och inte moraliskt just nu, jag tycker att publicera Muhammed bilderna inte fyllde någon anna funktion än provokation. Var det nödvändigt? Nej. Vad har vi bevisat? Att vi saknar respekt för andra kulturer.

 Att publicera bilderna på döda barn är riktigt vidrigt och avskyvärt och det förvånar mig att personen som publicerade bilderna fortfarande är vid liv, om han eller hon är det.)

Av John - 11 september 2008 13:44

Hatar att duscha, särskilt nu. Det är det värsta som finns nästan. Inte för att jag tycker vattnet är obehagligt eller inte tycker om min dusch utan för att duscha är en form av meditation för mig. Fast istället för att få mig lugn och sansad får den mig bara arg.

Vad gör folk i duschen egentligen? En del kan duscha på 5 minuter, andra mer extrema fall kan duscha i flera timmar. Brukar ta cirka 30 minuter för min del så jag kan sortera tankarna så är jag alltid arg när jag kommer ut ur duschen. För min dusch är ren och sen känns det som om man kommer ut till en smutsig värld.

Duschar minst en gång per dag, ibland två om jag fryser. Jag fryser väldigt lätt. Jag har blodcirkulation som en rökare även fast jag aldrig har rökt.


Tankarna virvlar runt i duschen, mer eller mindre. Har alltid gjort. Faktiskt var jag inte så satans lycklig när jag duschade i maj, juni heller. Vet inte varför.


Vart kommer vattnet ifrån? Kranen? Sen? Vattenverket? Sen? Dåligt påläst, jag har ingen aning. Vart får vi allt vatten ifrån? 3% av jordens vatten är sötvatten och det sitter vi och sörplar varje dag men det verkar aldrig ta slut. Kanske för att vatten är förnyelsebart. Det kommer inte försvinna, såvida vi inte väljer att pumpa ut det i rymden. Vilket som är tur det, annars skulle vi inte överleva. Vore surt om tillgångarna att överleva tog slut. Att olja tar slut är en sak, vi kan fortfarande leva utan den men utan vatten skulle vi vara körda. Helt körda.


Spelade ett spel igår (jag är en nörd då och då när jag är ensam.) där jag gjorde en intressant observation. Man skulle bandagera skadade soldater. En soldat säger "Good bye cruel world. I'm leaving you today. Good bye, good bye, good bye."

Pink Floyd - Another brick in the wall. Sånt tycker jag är kul.

Av John - 11 september 2008 00:43

Vad är en sekund? Vad är tid? Är tid något bestämt av människan eller finns den även utan oss? Hur såg tiden ut för en miljon år sen? För 100 miljoner år sen? För en miljard år sen? Är alltid ett dygn 24 timmar?


Jag kan inte svara på dessa frågor själv utan det är bara frågor jag har i huvudet men jag har tankar om ett dygn alltid är 24 timmar. Jag bor i Östersund, det ligger lite under polcirkeln. Ovanför polcirkeln så är det ljust sol dygnet runt på somrarna, alltså under en kort period på sommaren är det ljust dygnet runt hos mig även fast jag inte ser solen. Våra dygn är 24 timmar men vart slutar dagen och när börjar natten? Det är det som varierar.

Om vi hade bott på Pluto så skulle ett år där vara över 200 år på jorden, alltså skulle ingen människa klara av att bli ens ett år gammal. Hade tiden sett annorlunda ut där? Hur hade vi räknat våran ålder?

Vad är ålder? Kroppen mognar och vi räknar avancerar i ålder en gång per år. Det är som om tiden går runt i cirklar men den går ju bara frammåt, eller hur? Så när vet man att man egentligen fyller år? Kallendern. Utan den skulle det vara svårt att veta när man fyller år, om man någonsin fyller år. För vet ni hur många födelsedagar en människa har i genomsnitt i sitt liv? En.


Tiden läker sår dessutom. Om man ger något tillräckligt med tid så brukar det gå över. Detta är oftast känslomässiga sår, för tiden läker inte HIV t.ex eller Ebola.


Värsta är att jag har för mycket tid nu, jag önskar jag kunde spara den för senare kommer jag garanterat ha för lite tid någon gång i livet.


Detta är filosofiska tankar och inte vetenskapliga tankar. En idé vore att vi tar och klottrar lite i kallendern. Vi tar september, oktober, november, december, januari, februari, mars, april och maj och lägger de månaderna efter midsommar så utraderar vi vintern och har sommar året om.

Ovido - Quiz & Flashcards