Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 15 september 2008

Av John - 15 september 2008 23:57

Jag trodde att människorna idag hade mer pengar än någonsin med tanke på att möjligheten att tjäna pengar nu är väldigt stor när det finns så många tänkbara konsumenter här i världen men det visar sig att jag inte hade någon större koll på vart pengar kom ifrån.


Världens rikaste människa genom tiderna var tydligen John D. Rockefeller. Hans förmögenhet i dagens penningvärde är 318,3 MILJARDER dollar. Kan ni förstå hur jävla mycket pengar det är? Det är extremt förbannat jävla mycket pengar i rent vetenskapliga termer. Världens rikaste människa idag äger 62 miljarder dollar och det är inte ens i närheten av vad John hade.

Det är förbannat mycket pengar.

Av John - 15 september 2008 22:54

Det är hemskt att känna ånger men det händer mig ganska ofta. Jag ångrar en hel del saker den här sommaren. Ångrar att jag inte lyssnade på mig själv i maj. Ångrade att det gick som det gick med Tina för det var riktigt oförskämt av mig.


Tänker för mycket på sommaren och för lite på framtiden. Jag tänker för mycket på Malmö. Tredje dagen i Malmö var helt fantastisk, tänker på den hela tiden. Hatar det, det skapar sorg och ånger. Hatar hur allting blev och jag ångrar det. Jag är helt fast i det och det går inte att ta sig ut. Det är värre nu än tidigare.


Varför avbröts all kontakt?

Av John - 15 september 2008 22:13

Fan jag har drömjobbet mitt framför mina ögon men det fattas en sak... Körkort! FAN! Och jag kommer inte hinna ta det innan ansökningstiden är slut. Sådant gör mig så ledsen...


Kan inte säga vad jobbet är för det är pinsamt men det skulle vara ett väldigt intressant jobb. Det kan jag lova.

Av John - 15 september 2008 20:26

Drömmer mardrömmar hela tiden nu för tiden. Inte läskiga drömmar utan emotionella drömmer. Jag drömmer om personer som jag vet vilka de är men jag känner dem inte, hur de hatar mig. Drömde om en tjej som står i kassan på ICA i Östersund, hur hon hatade mig. Hela tiden. Drömmer om fd släktingar som har dött. Det börjar bli riktigt ledsamt...

Av John - 15 september 2008 03:48

Mina föräldrar bor i Sveriges kallaste hus. Det består av 3 rum + toalett. Köket och vardagsrummet är ett enda stort rum där det finns en spis. Man måste elda för att få upp värmen i det här huset och så är det mitt ute i skogen. Perfekt, man fryser ihjäl direkt om man inte tål klimatet... Enda som är varmt här är datorn, som mer eller mindre smälter p.g.a av att den blir så jävla varm. Den är en brandfara.

Av John - 15 september 2008 02:17

Älskar min musik över allt annat, min musik är då Korn först och främst just nu. Det är inget skämt, jag prioriterar det väldigt högt. Prioriterar det högre än min hörsel t.ex


Jag fantiserar. Jag fantiserar väldigt mycket. Inte sexfantasier utan vardagliga fantasier.

Min fantasi är just nu är att jag träffar en tjej, hon har ingen aning om vilken musik jag lyssnar på och hon kommer hem till mig, vi pratar, gör vad som helst egentligen. Spelar ingen roll. Hon får gärna vara äldre än mig. (En annan person känner igen den här fantasin men avslutningen blir annorlunda denna gång.) Så sätter jag på Korn - Wake up hate och tjejen blir typ "Vafan är det här?" och jag "Det är Korn." och hon "Det är skit. Stäng av!" och jag blir putt och argumenterar emot och sätter på My gift to you och hon blir less och sticker.

Älskar reta upp folk med min musik. Tror dock inte någon skulle sticka så lätt om inte musiken passade men fantasier är fantasier. Drömmer mig tillbaka när jag gick i sexan när jag bråkade hela tiden med min klass över musik.

Av John - 15 september 2008 01:27

Har pratat om polisen och våld nu ett litet tag och det verkar som jag tycker det är okej att polisen skjuter människor. Så är inte fallet, jag tycker det är okej att polisen gör sitt jobb och gör det rätt och om det betyder att de måste skjuta så måste de skjuta. Jag tycker det inte är okej att de skjuter bara för att skjuta.

Tycker att det är riktigt bra att de får mer vapen som inte är dödliga, som pepparsprayen. Det är riktigt fint och kommer rädda människoliv.

Av John - 15 september 2008 00:06

Taget ifrån Youtube:


"tycker du helt på fullaste allvar att polisen ska ha rätt att skjuta folk... då är vi tillbaka i nazityskland.. man kanske inte ska kasta sten men hur förklarar du att polisen slog ner folk som inte ens var med på demostrationen... jag kan säga som så att om snuten har rätt att skjuta så har folket rätt att skujta snuten... "


Ja, jag tycker på fullaste allvar att polisen ska ha rätt att skjuta folk. Nej, vi kommer inte tillbaka till nazityskland om polisen har rätt att skjuta folk.

Man KANSKE inte ska kasta sten? Det var ett jävligt osäkert svar. Man SKA inte kasta sten, tycker att det är ett självklart svar.

Polisen slog ner folk som inte var på demonstranter? Det kan jag inte säga något emot för det men det är mycket möjligt att det hände och det är såklart väldigt sorgligt men om det pågår ett mindre krig runt omkring en så ska man inte vara där om man inte vill bli inblandad. Det är sunt förnuft. Är man i en farozon så kan man hamna i trubbel.

Folk skjuter redan på "snuten". Så är det inte självklart att de skjuter tillbaka? Är det inte självklart att de skjuter när det regnar sten på dem?

Polisen skjuter väldigt sällan för att döda. När någon dör p.g.a av polisen blir det ett ramaskri i hela Sverige. Aftonbladet och Expressen har julafton då. De tar alltid den dödes parti och att polisen gjorde fel.

Polisen ställer inte upp folk på gatan och skjuter dem, de sitter inte i kyrktorn med prickskyttegevär och skjuter folk, de går inte in på skolor och skjuter folk. De skjuter människor som hotar allmänheten till livet eller hotar polisen till livet. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

Om en polis ser mig på stan tar de inte upp sin pistol och skjuter mig, men om jag skulle bära ett gevär på stan skulle de heller inte skjuta mig men de skulle dra vapen och be mig lägga ner vapnet. Skulle jag då vägra DÅ skulle de skjuta mig. Så om man tittar på det scenariot jag nyss sa... har man sig själv att skylla om man blir skjuten.

Ovido - Quiz & Flashcards