Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 3 september 2008

Av John - 3 september 2008 20:58

Drömde en dröm inatt. Den började bra men avslutningen blev väl lite si sådär...

Drömde att jag fick chansen att sjunga Wild Side på en Mötley Crüe konsert. Vince var inte med och sjöng utan det skulle bara vara jag som sjöng. Nikki gick igenom en del saker, berättade hur allting fungerade och sen var de ute och spelade och publiken röjde och höll på så var det dags för Wild Side. Fyverkerierna sätter igång i introt och jag springer ut på scenen inför 10-15 000 personer och så börjar jag sjunga.... och jag sjunger falskt. Något så otroligt. Så fruktansvärt så man ser hur folk håller för öronen och lämnar arenan och jag får inte ens sjunga färdigt innan bandet avbryter låten... Det är nog det pinsammaste jag någonsin har gjort, tur att det bara var en dröm


En sits fick sångaren i Avenged Sevenfold och flera andra när Jonathan Davis i Korn blev sjuk. Så gick Fieldy runt och frågade om andra kunde sjunga istället för Davis för de ville inte ställa in.
Se video.

Av John - 3 september 2008 19:19

Att lära känna någon är inte allt för lätt. Jag har hört ganska nyligen att jag har problem med att lita på folk. No shit bitch när du själv säger att jag inte kände dig så vad finns det att lita på?

Eller är det så att man litar på personer som man inte känner? Jag gör inte det, kommer aldrig att göra det.


Att lära känna någon tar tid. Jag brukar oftast (ja det här är seriöst) göra en överläggning om det är värt att lära känna en person. Det är kanske därför som jag har så få riktiga vänner men många kontakter. Om personen är intressant så är det såklart att man vill lära känna den. Senaste personen som jag försökte lära känna hade mycket att lära mig inom olika religiösa ämnen som jag är ganska intresserad av. Sen vad jag tror på är sak samma det är religionerna som jag är intresserad av. Så det var självklart att man ville lära sig mer.


I.a.f det jobbiga med att lära känna en ny person är att det är tidskrävande. Jag vill inte ens tänka på hur många timmar jag har spenderat på nätter för att lära känna olika personer här i livet. Oftast sker det på nätterna, ja nu vet jag vad ni tänker men det är inte helt korrekt eftersom det sker oftast via msn. Även om man har träffat personen i verkligheten först.


Saknar dagis....

Av John - 3 september 2008 17:16

Vet att jag har tjatat en del om Gary Numan nu men jag vet ändå vart mitt hjärta ligger just nu i musikväg och det är ganska självklart att det fortfarande är Korn.


Kommer ihåg när jag var typ 12-13 år och hörde talas om Korn för första gången. Då jag hörde dem för första gången hos mina kusiner (Twisted Transistor) så tyckte jag att det lät förfärligt. Hatade dem. Sen när min dåvarande flickvän började lyssna på dem frekvent trodde jag att jag skulle dö, fast det var mest System of a Down hon lyssnade på. Även fast jag gillar SoaD nu så hatar jag låtarna som hon lyssnade på... Fast jag lyssnar inte på SoaD längre av någon konstig anledning.

I.a.f när jag var i Belgien förra sommaren och hörde att Korn skulle komma tänkte jag "Ok, jag ger dem en chans." för då hade jag förväntningarna att de skulle vara bra. Jag kommer inte ihåg varför men jag var riktigt sugen på att höra dem, sen när de klev ut på scenen och började spela Right Now var jag inte lika sugen längre.... aldrig hört något värre tänkte jag. Nu älskar jag Right now. Det var inte förns de spelade Shoots and Ladders som det släppte och jag började tycka om dem. När jag kom hem så sökte jag på Youtube efter låten och började lyssna och nu äger jag alla deras skivor och sett dem live en gång till sen dess. Det var nästan kärlek vid första ögonkast.


Notera att de var "förband" till Iron Maiden, därför som jag stog längst fram. Väntade på Maiden. Därför bär Fieldy en Maiden tröja. Lite charmigt.

Av John - 3 september 2008 15:47

Kan inte få nog av låten Halo. Lyssnar på den om och om igen. Älskar musiken, älskar hans röst, älskar texten man kan säga att jag älskar hela låten helt enkelt.


Batteriet till kameran är dött och jag har ingen laddare, sånt uppskattar jag väldigt mycket. Vill spela in ljudinspelningar eftersom min inspelningsutrustning till datorn inte är sig självt och jag orkar inte fixa det...


Ringde sjukhuset idag förresten. Hatar när man måste ringa "mellan 10-10:30" på vardagar... hur ska man lycka pricka in just den luckan om man som jag inte hade någon aning om det? Varför är det sånna korta sessioner? Sen om det är kö blir det ännu värre.

Av John - 3 september 2008 00:28

Spelade in den här ganska nyligen. Nästan helt improviserad förutom melodin i början. Annars är resten helt improviserat. Det är sånt här jag sitter och gör när mitt internet inte fungerar. Fy faaaaan! Jävla internet! Eller det fungerar men man kan inte göra så mycket förutom använda sig av webbrowsern.


I.a.f om musiken. Det är ingen låt... det är gitarrspel. Vad mer behöver man säga? Jag är nöjd med tanke på att jag har kommit på tekniken själv genom att kombinera hur jag spelar bas med hur jag brukade spela gitarr.

Volymen är så låg på förstärkaren så man hör när jag slår på strängarna. Det är irriterande, man hör ett klickljud som inte ska vara där. Hatar det...


Fattas bara att kunna sjunga nu...

Ovido - Quiz & Flashcards