Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 12 september 2008

Av John - 12 september 2008 15:13

Mina öron kommer att falla av. Om folk tycker jag pratar för mycket musik har de inte hört när jag lyssnar på musik. Då skulle de springa.


Folk påstår sig dra på sig hörselskador titt och tätt. Jag har säkert tinitus men jag vågar inte erkänna det. Visst, jag hör ett sus i öronen, ett pip men det är inget som stör. Tycker mig alltid ha hört det här suset, pipet så det är något jag har lärt mig att leva med. Jag vet inte vad som räknas som tinitus, för jag tror det jag har är normalt. Föreställer mig att tinitus ska vara högre och jobbigare.

Har dock nedsatt hörsel på vänster öra, det är garanterat. Jag hör inte saker och ting om jag ligger på höger sida i sängen men om jag vänder mig om så hör jag... väldigt sorgligt. Hörseln är viktigt.

Av John - 12 september 2008 00:00

Hur många överlever livet? Dödligheten på jorden är 100%. Det är ganska fascinerande att alla på jorden har hittills blivit födda och alla kommer att dö en dag. Såvida inte någon har blivit framodlad via kloning, finns flera som påstår att det pågår sådanna experiment och det skulle inte förvåna mig...

Men döden är fascinerande. Nära-döden-upplevelser. Det är ganska intressant att en del kommer till tunneln av ljus där de möter folk. Här varierar det efter religion och kultur vilka man möter i tunneln av ljus. Kristna möter Jesus medans andra möter släkt och vänner eller liknande.

En del svävar ut utanför sin kropp och ser sig själv ifrån en tredje persons vy. En del påstår att det bara blev svart.

Jag har ingen aning om vad som händer när vi dör men jag är otroligt nyfiken. Jag är inte självmordsbenägen men lite dödslängtan har jag nog allt för att veta vad som händer.

Varför gråter vi när våra nära och kära dör? Är det sorgligt att dö? Det är naturligt. Varför dödar vi? Hur kommer det sig att människan valde att lösa konflikter genom att döda?

Som det ser ut just nu så har vi bara en chans i livet, vi har bara ett liv som det verkar som än så länge. Det kanske visar sig att det är reinkarnation som gäller så vi får fler chanser men än så länge så har vi bara en chans. Varför väljer människor att ta den enda chans ifrån andra människor?

Varför väljer människor att avsluta sin enda egna chans med sina egna händer?


Döden är fascinerande på så vis att det händer alla men den är sorglig. Det är fruktansvärt när någon nära dör, det sliter upp känslorna i kroppen och vrider ut alla tankarna i hjärnan så allt man kan tänka på är "Varför?" (såvida inte en person dog av ålder, då är varför ganska självklart.)


Har ni tänkt på förresten att varje gång ni slår ihjäl en mygga eller en insekt avslutar ni deras enda chans att leva? Även djur lever, detta gör mig inte till vegetarian då det är en naturlig del i livet att de starka överlever men jag anser också att det är de starkas skyldighet att hjälpa de som har det svårt. Nu pratar vi inte bara om fysiskt starka utan ekonomiskt starka osv.

Utopin vore om alla fick ett liv och en CHANS men majoriteten av jordens befolkning får bara ett liv och ingen chans.


"Is this the world we created

What did we do it for?"


Queen - Is this the world we created?

Ovido - Quiz & Flashcards