Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 7 september 2008

Av John - 7 september 2008 23:02

Fick en kommentar om Metallica inlägget. Nothing else matters finns på The Black Album så ja, den är bra MEN aningen uttjatad.

När jag var yngre, gick i 6an, 7an däromkring så spelade alla ungar den på gitarr. Alla sjöng den i skolan. Jag hörde för fan Nothing else matters i sömnen. Hela min skola var Metallica fans. Kommer ihåg när de släppte biljetterna till deras spelning på Ullevi. Alla satt vid skoldatorerna på Ticnet och försökte fixa biljett. De sprang omkring och SKREK om Metallica i korridorerna. Kanske det som bl.a bidrog till att jag höll stenhårt på Maiden, för att vara annorlunda jämnfört med alla andra. Jag började lyssna på Maiden när jag gick i 5an för jag var så satans less på radio som alla lyssnade på och sen när alla började lyssna på Metallica så blev man less på det också och fortsatte lyssna på Maiden.


Vet inte om personen som skrev hade hört Metallica - Frantic så det är bäst nog att dela med mig så inte framtida personer som ev läser inlägget inte tror jag är helt borta i huvudet.

Metallica - Frantic

Av John - 7 september 2008 22:42

Jag har försökt, verkligen försökt att gilla Metallica och okej. Jag var aningen orättvis i förra inlägget när jag sa att de har en bra låt. De har flera bra låtar men bara en RIKTIGT bra låt som jag kan sitta å lyssna på och verkligen tycka att den är skitbra, och det är Frantic ifrån deras St Anger skiva. Sen tycker jag mestadels av the black album är bra (för att låta lite kliché) och låten Master of Puppets är också bra, Seek and destroy och Unforgiven går också att lyssna på.

Något jag har svårt för är deras attityd däremot. Jag vet att detta bör inte påverka vad jag tycker om bandets musik men konstigt nog gör det... Jag tycker t.ex att Guns n' Roses blev sämre när jag fick reda på hur Axl var. Något som jag tycker är löjligt är när Metallica gör parodi på Maidens hit Run to the hills, ok jag tycker den låten suger men jag älskar Maiden.

Tog en paus med skrivandet och glömde bort vad jag tänkte skriva om Metallica... I.a.f här är videon där de "försöker" spela Run to the hills, eller som sagt parodiera Maiden.


Och som min kompis sa: Tycker metallica borde ha tillräckligt många kända bra låtar själv

Av John - 7 september 2008 18:14

Sitter just nu och lyssnar på en Korn låt som heter Justin ifrån deras Follow the leader album. Låten är skriven till en kille som heter/hette Justin som har/hade cancer och hans önskan var att få träffa Korn. Så jag tror att de träffade honom och de skrev en låt till/om honom som heter Justin. Riktigt bra låt, är kanske bland de få som tycker att det är en vacker låt. Särskilt när de sjunger "You are gone."

Vet inte om han lever idag eller om han dog...


En annan incident med Korn och fans var en kille som gick till sin skola iklädd i en Korn tröja i USA. Det här var efter Columbine och alla hade noja över dödsskjutningar på skolor. Vet inte hur länge efter dock. I.a.f så lärarna ser tröjan, anmäler till rektorn "Herregud! Det är en unge med Korn tröja!" (Tänk er det i skånsk dialekt så blir det mycket roligare.) och rektorn fattar det otroligt (o)kloka beslutet "Vi relegerar honom!" och så var det. Killen blev relegerad... Korn får reda på det här och beslutar sig för att stämma skolan, och om jag kommer ihåg historian rätt så fick killen komma tillbaka till skolan tillslut. Slutet gott, allting gott.


Det är en massa prat eller har åtminstone varit om hur ungdomar går klädd i skolan. En del anser att tjejer t.ex klär sig allt för utmanande och menar på att på en arbetsplats så hade man aldrig fått gå klädd så. En del påstår att fri klädsel kan orsaka mobbing i skolor, och som jag precis nämnde ovanför så verkar klädstilar kunna tolkas som varningstecken innan det smäller på en skola. Om man skulle relegera alla med svarta klädor och "onda" bandlogos på Palmcrantzskolan i Östersund så skulle halva skolan bli relegerade.

Jag gick på Palmcrantz och jag tyckte aldrig att klädstilarna var hemska på så sätt som de beskrivs ibland. Jag tycker inte min klädstil är hemsk, snarare ganska stilig med svart skjorta och ett par svarta byxor. Så jag har inte riktigt tagit ställning till det. Skulle älska en skoluniform, om den gick i svart.


Andra roliga klädhistorier är en där en kille blev stoppad ifrån att flyga ett flyg, kommer inte ihåg om det var inrikes eller utrikes flyg, men varför blev han hindrad? Därför han bar en Transformerströja där en robot håller i en kulspruta/machinegun. Personalen ansåg att tröjan var olämplig och att den skrämde upp andra passagerare. Fy fan va rädd jag skulle vara om jag var på ett flygplan och en kille med en Transformer tröja kom. Ännu värre om det var en Pokémon tröja.

Skärp er... det är en film! En film som 10 åringar tittar på.

Dessutom tror jag att om man ska kapa ett flygplan så skyltar man inte med kläder som "sticker ut" utan man vill vara så neutral som möjligt...


Om jag någonsin kapar ett plan så vill jag kapa en Airbus A380, så man har lite stil.

(bild http://www.asiatraveltips.com/newspics/0611/AirbusA380inHK2.jpg)

Så kan man titta på film och hänga i baren lite.

Btw, vet en rolig historia om Airbus A380 också. Singapore Airlines har 12 stycken sviter i dessa plan med sängar i. Det är en regel att man INTE får ha sex i dessa sängar.

Av John - 7 september 2008 16:04

Har väldigt länge inte tyckt att tjejer har varit nå attraktiva så vida jag inte har lärt känna dem. Den senaste personen som jag var kär i tyckte jag såg fruktansvärd ut till en början (om ni vet hur den personen ser ut så tänker ni säkert "VA!?" först men när ni ser det här klippet så kanske ni förstår vad det är som jag tycker är attraktivt.) För övrigt så tror jag inte att den personen som jag tyckte såg fruktansvärd ut lider så mycket för sen ändrade jag helt uppfattning. Förhoppningsvis så tar folk det som en komplimang att de blir vackrare desto bättre man känner dem.


I.a.f den här personen, Dilana, var med i ett program som kan liknas med Idol. Aningen nördigt men det här håller betydligt bättre klass än Idol. Både svenska och amerikanska osv. Betydligt bättre musik och som sagt, betydligt vackrare personer. Tycker hon gör en RIKTIGT BRA version av Ring of Fire av Johnny Cash.

I.a.f det här är den snyggaste/vackraste tjej jag har sett sedan jag såg Kate Winslet i Eternal Sunshine of the Spotless Mind för 3 år sen. Ett tag började jag undra om jag var homosexuell för jag hittade bara snygga killar men aldrig några tjejer. Det här är beviset att jag fortfarande är någolunda hetero.

Av John - 7 september 2008 14:09

Får en hel del frågor på msn då och då ifrån folk som undrar varför jag är metal men inte lyssnar på metal. För det första, jag är inte metal vad det nu än är. Ok, jag hade långt hår, svarta kläder osv men det var för jag trivdes i det, och delvis för musiken jag lyssnade på förstås till en BÖRJAN men sen dog mitt metal intresse ut för länge, länge sen. Sen har jag bara hållit mig till det svarta för jag som sagt trivs i det och haft långt hår en kort period men mest kort hår tror jag.

När jag ser på heavy metal videos och när jag ser heavy metal artister osv så skäms jag faktiskt aningen att folk tror att jag är så, eller åtminstone var. Tycker det ser fruktansvärt ut... Det enda metal jag lyssnar på nu är nog Iron Maiden (och ja, jag måste säga som den engelska journalisten att Maiden har eventuellt världens fulaste publik. Alla såg skabbiga ut inklusive mig för om man sitter ute i flera nätter, fast jag satt bara en, så blir man inte nå vidare vacker.) och Korn som många envisas med inte är metal. Okej, eran åsikt. Min personliga åsikt är att Korn är bra mycket hårdare än många av dagens metal band men "problemet" med Korn är att de blandar in hiphop t.ex i en del av sina låtar. Detta gäller typ... 5 låtar totalt men det räcker tydligen för att stämpla ett helt band.

Sen lyssnar jag på hårdrocksband som Guns n' Roses och Mötley Crüe.

Lite äldre rock som Queen och Gary Numan och sen är det ganska spritt vad jag lyssnar på. Faktiskt en "hiphop" låt. Rappers delight, det ni. Sök på den på youtube å få en chock.

Hatar metal egentligen... sånna udda band som man aldrig har hört talas om som spelar 220 km i timmen på trummorna, har ett riff som man bara kan spela om man har studerat gitarr på högskolenivå och doktorerat i det och sjunger så högt så t.o.m Freddie Mercury ligger i lä. Ok, det är power metal men det finns en hel del skit annars också på thrash sidan och liknande. Hatar Metallica t.ex De har EN bra låt och hur länge har det hållit på? I över 20 år. Hur har de lyckats? Slayer likaså... osv osv. Jag har hört en hel del metal i mitt liv och ytterst få låtar har varit bra så det är egentligen skit. När jag var yngre var jag ganska naiv och trodde att allt var bra men så är definitivt inte fallet. Därför så skäms jag när folk tror att jag är metal...


För övrigt så skäms jag också när folk tror jag är emo. Vet inte om jag ska skämmas när folk tror jag är tjej. Det var några småknattar här nere på gatan som såg mig gå förbi hastigt i mörkret så började de ropa "hora" efter mig... men jag har hört att killar med feminina drag är vackra så det är inget att skämmas över. Dessutom så ser ju halva jordens befolkning ut som tjejer så jag är inte ensam.


Är så otroligt hungrig just nu, såhär hungrig har jag inte varit på länge och det är tur att ingen är här för jag blir alltid surare när jag är hungrig.

Ovido - Quiz & Flashcards