Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 5 september 2008

Av John - 5 september 2008 19:26

Det är något med mig som sätter stopp i mitt huvud. Jag kan inte säga till personer "Hej, ska vi träffas och hitta på något?" eller liknande. Jag vet inte varför, så fort jag vill något med någon så ska det vara så satans formellt så det blir stelt och tråkigt. Så vida det inte är en person som jag är kär i för då kan jag helt plötsligt ta kontakt hur lätt som helst.

Vad är det som sätter stopp i mitt huvud från att säga en sådan enkel sak som "Hej, vad gör du ikväll? Jag har en idé." eller liknande...

Av John - 5 september 2008 19:14

Den här reklamen... ja. Vad ska man säga? Det är världens bästa reklam helt enkelt. Den får mig att le. En REKLAM får mig att bli lycklig! Hur är det möjligt? Reklam är något irriterande man klickar bort men den här söker jag t.o.m upp på Youtube för att få se.
Musiken, videon, budskapet... hippie. Älskar det. Älskar killen vid lavan. Vill bli han när jag blir stor.

Av John - 5 september 2008 18:57

Den där ensamma känslan börjar krypa sig på när det mörknar ute. Älskar sommaren när det är ljust dygnet runt (i.a.f där jag bor.) Hatar mörker, hatar när det är mörkt och kallt. Det finns inget mysigt i det, eller jo... förförra hösten var mysig men om jag säger varför idiotsämplar folk mig.

Det som är ännu värre är att jag inte har något att göra. Ingen skola, inget arbete än så länge men jag arbetar på det. Det är en konstig känsla att inte ha något att göra. Spelar en hel del gitarr just nu, utvecklar en del saker som hur jag kan mixa mitt gitarrpsel med mitt basspel.


Sitter å tänker tillbaka på Ås och somrarna där. Sommaren i 7an var den bästa sommaren någonsin. Kommer ihåg den som om det vore igår. Har aldrig haft så kul någonsin. Sista sommaren som jag använde till barnasinne till 100% tror jag. För det var sommaren efter det som jag var med Maria och då ställdes det helt plötsligt helt andra krav på en. Sommaren efter likaså. Sommaren efter den så var det jävligt... riktigt jobbig sommar. Fast utan den hade jag aldrig lyssnat på Korn. Sen där här sommaren började fantastiskt men jag tror den skulle kunna ha slutat bättre. Eller snarare velat, eftersom det var bl.a för jag inte trodde dom det slutade som det gjorde.

Av John - 5 september 2008 12:20

Har fortsatt spela nu och kommit till sista fasen, rymdfasen. Besvikelsekänslorna har gått över för nu är det riktigt nice. Civilisationsfasen som jag hörde skulle suga tyckte jag var skitkul. Kändes lagomt lätt men ändå trovärdigt att hålla på att samla resurser och kriga/övertyga andra länder på sin egna planet om världsherravälde. Valde att spränga dem i luften... Tyckte det var riktigt intressant. Lite som Europa Universailis 3 för barn, just själva civilfasen.

Av John - 5 september 2008 02:11

Var nere och köpte Spore idag. Geniet bakom The Sims kläckte idén för några år sen och låste in sig i sitt hus och idag kom hans produkt ut.


Spore går ut på evolutionen. Ja, det låter helt crazy men man börjar som en encellig organism i världshavet för att sen ta sig upp på land och föröka sig och utvecklas genom olika faser tills man tar sig ut i världsrymden och erövrar den.


Spelet är helt klart ett barnspel för tonåringar och vuxna. Har svårt att tänka mig (fast nu fördummar jag säkert barn...) att 11-12 åringar kommer fatta spelet men å andra sidan så tänkte nog folk i min ålder så om mig när jag var 11-12 år och jag spelade som bara fan. Ok, fördomar... de kommer förstå. De kommer säkert lära sig spelet snabbare än mig för jag fattar ingenting ibland även fast det är så basic uppbyggt.

Det är underhållande men jag har inte fastnat för det. Vet inte varför men jag har stängt ner det ett par gånger idag och tänkt "Besvikelse..." men sen kommer suget tillbaka efter några timmar så sätter jag igång det och tänker "Shit vilket bra spel." och sen stänger man ner "Besvikelse...." måste fortsätta spela för att skapa mig en slutgiltig åsikt.

Kommit till civilsationsfasen förresten om någon skulle fråga.


Creature Editorn är skitkul däremot. Fast mina varelser är så fula så jag skäms. Jag upptäckte att mitt estetiska, kreativa sinne inte existerar i detta spel, och mitt statshus är ännu värre men värst är mitt fordon. Borde avinstallera mig själv för jag är så dålig på att komma på designer.


Gary Numan, min nya kärlek. Är den temporär eller permanent? Han är just nu på samma position som Korn å Queen är. Förhoppningsvis för att stanna.

Det är något med hans röst som jag verkligen älskar. Det låter inte bra men det låter bra. Ni förstår om ni lyssnar.

Han ser förresten ut som en korthårig Alice Cooper. (Sången börjar vid 2 minuter)

Ovido - Quiz & Flashcards