Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 6 september 2008

Av John - 6 september 2008 16:18

Om jag fick ställa en fråga här i livet, den fråga som jag helst vill ha svar på just nu. Bäst vore om jag fick ställa den direkt inför Gud men det kan bli svårt. I.a.f frågan lyder...


Hur många olika blandningar kan man få till av 52 stycken spelkort? (En kortlek)

Av John - 6 september 2008 13:54

Det har varit snack ett tag nu om att jorden kommer gå under 2012. Jag har hört människor säga det som jag inte alls känner är nå vidare trovärdiga och jag känner människor som är vettiga som tror på det också.

Varför just 2012? Det finns inte en utan flera orsaker verkar det som, jag tänker inte gå in på dessa orsaker och om de är rätt eller fel för det är upp till var och en att ta reda på och skapa sin egna uppfattning.


Det jag tänker prata om är Nostradamus roulette. Ni som inte vet så är Nostradamus känd för sina spådomar. Jag letade förut efter dessa spådomar men jag hittade inte några tillfredsställande sidor men jag såg en dokumentär på Discovery om detta. Nostradamus påstås ha förutspått World Trade Center, andra världskriget, London branden 1666.

Har lyssnat på flera skeptiker om Nostradamus profetior och en av dem är faktiskt riktig vettig och det är just hans åsikt som jag kommer att tänka på när jag hör om jordens undergång 2012.

Profetiorna är som roulette fast man spelar på samma nummer hela tiden tills man vinner. Det är lätt att säga "Jorden ska gå under" för tillslut så kommer den gå under oavsett vad men datumen varierar. 2012 är inte det första datumet som har sagts och det finns datum efter 2012 som är "aktuella" för jordens undergång och OM inte jorden kommer gå under 2012 så kommer människor såklart sätta upp ett nytt datum med samma mål, jordens undergång. Detta kommer förstås leda till att de någon gång kommer ha rätt. Om det är det här datumet, 2012 eller om det är om ett par tusen år eller om ett par miljarder år, spelar ingen roll. Till slut kommer de ha rätt men bli inte besvikna om det inte sker 2012 för det kommer finnas tillräckligt med tid att spekulera när jorden går under efter 2012.


Om ni är intresserade av Nostradamus profetior, gå in på http://www.propheties.it/petertranslation.htm så finns alla profetiorna översatta till engelska. Man blir lite mörkrädd när man har läst en del.

Av John - 6 september 2008 00:16

Att kunna sjunga är många som kan typ... åtminstone dugligt. Att kunna sjunga bra är det färre som kan. Att sjunga unikt är ytterst få, t.o.m i musikbranschen.


Vill inte påstå att Gary Numan sjunger utomordentligt bra direkt... jag undrar faktiskt hur fan han fick bli sångare men när jag hör hans röst blir jag förälskad och förstår varför. Men den låter skit EGENTLIGEN.

Ovido - Quiz & Flashcards