Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 2 september 2008

Av John - 2 september 2008 23:20

Är riktigt nöjd över den här stilen jag använder nu när jag spelar gitarr. Jag har aldrig hört någon spela såhär fast å andra sidan så har jag aldrig tagit mig tid och lyssna på random personer när de spelar gitarr. Brukar lyssna på folk som gör gitarrcovers på Korn låtar, mest för att jag vill höra gitarrerna enskild för jag älskar hur de spelar gitarr.

I.a.f klippet som jag postade tidigare idag, musiken där är inte fullständig såklart. Det är ingen låt, det kan vara början till en låt om jag får tag på ett band men än så länge är det inget mer än bara gitarr.

Jag har ett till klipp som jag kanske kommer lägga upp där allt är så gott som helt improviserat men blev inte riktigt nöjd med ljudet eftersom jag sänkte förstärkaren och då hör man det "akustiska" ljudet när jag slår på strängarna med tummen, det stör. Vill bara ha förstärkarljud...

Av John - 2 september 2008 21:32

Det är september... det märks. Allt för väl. Blir nästan tårögd när jag tittar ut. Det är MÖRKT! Klockan är 21:30 och det är mörkt ute! Satan. Jag hatar när det är mörkt utomhus... snart är det vinter. Den här sommaren har gått allt för fort. Herregud. Kommer ihåg dagarna runt studenten när det var ljust dygnet runt. Det gillar jag.


Internet, vad har hänt? Vad är det som händer? Mitt internet går inte att använda. Det går inte att spela eller någonting bara surfa runt. Blir riktigt lej...

Av John - 2 september 2008 19:32

Jag vill så gärna inatt runt 01:00 slå på Gary Numan på högsta volym. Helst på DVD spelaren med surround ljudet så hela kvarteret vaknar. Varför? Jo för det står i brevet att jag inte får spela metal på nätterna men Gary Numan är inte metal. Det skulle reta upp han jävligt mycket men jag får inte... Det är barnsligt.

Av John - 2 september 2008 17:57

Här för första gången så får ni höra hur det låter när jag spelar gitarr. Jag saknar taktkänsla faktiskt... jag slutade spela gitarr för jag klarade varken av att spela ackord eller solon och började med bas för det var hyfsat lätt. Idag gjorde jag ett försök med gitarren och jag har en tanke med musiken och en mening.

Vill så gärna ha ett band och en sångare som kan fortsätta arbeta på det här. Fick reda på igår att jag har en replokal som jag inte visste om. Nu saknas bara bandmedlemmar.


Det är jag som spelar. (Det är inte metal. Oavsett vad min älskade granne än säger...)

Av John - 2 september 2008 17:10

Spelade nyss in en video som jag kommer visa snart här och jag var tvungen att dra på lite volym. Tänkte inte så mycket på det eftersom klockan är 17:00 och det är dag och jag behövde volym i tre minuter så jag kunde få ljudet inspelat.

Efter dessa tre minutrarna hade gått och jag hade stängt av och satte mig för att börja editera i datorn så ramlar ett papper ner i brevinkastet och någon knackar på. Jag skyndar mig till dörren för att se vem det är men ingen där. Varför knackade någon om ingen är där? Jag kollar pappret.


"Hej, GE FAN i att spela metal i 120 db på vardagsnätter.

Antingen skaffar du dig ett par hörlurar eller så gör du som jag skrev ovanför alltså ge fan i att spela musik helt och hållet


Nästa gång detta händer blir det hyresvärden :):)

Är jävligt less nu! Du vet att vissa kliver upp kl 7 på morgonen.


PEACE OUT /GRANNEN"


Det här oroar mig. Inte att han hotar mig med hyresvärden när jag bor i en bostadsrätt utan att han är både döv och dum. Om han är jävligt less så kan jag inte mer än be om ursäkt och jag skulle gärna göra det om han hade modet att prata med mig och inte skriva brev som jag inte vet vart jag ska svara. Tänker inte skriva 5 papperslappar och gå runt till alla mina grannar och skriva "Förlåt förlåt jag ska skärpa mig!" när det är bara en anonym granne som stör sig på det, eller som har sagt rakt ut att han eller hon stör sig på det. Det som oroar mig ännu mer är att han eller hon har VÄNTAT med att säga till istället för att sagt till på en gång när denna person var "less" och inte nu "jävligt less". Antagligen så är den utlösande faktorn att jag inte spelade metal alldeles nyss utan något annat och antagligen satt denna person och åt middag eller liknande och det var droppen.

Hurs som helst så tycker jag att det är märkligt att denna person har väntat fram tills nu eftersom jag har bott här i nu sex månader och om personen hade sagt till för 2, 3, 4 eller 5 månader sen så hade han kunnat sova dessa nätter antar jag. Om personen inte är nyinflyttad. Det var några som flyttade in här förut.

Om det är grannarna under mig, rakt under mig så vad ska de göra? Kasta ut mig? Då kan jag lika gärna be hyresvärden sova över hos mig så får de höra hur det låter på nätterna. Antar att jag har en väldigt hög tolerans nivå för det är en hel del techno osv som går igång där nere men varför bry sig? Jag har inga problem att sova. Det kanske den här grannen har men då kan jag inte mer än säga ursäkta MEN du borde ha sagt till tidigare.

Om det är gnällgrannen till höger om mig... herregud. Du kom hit och sa till mig för typ 3 månader sen och då var klockan 20:00 när jag lyssnade på System of a Down och jag hade gärna sett att du kommit tillbaka istället för att vänta fram tills nu.


Och dessutom.... det är fan inte metal! Jag lyssnar inte på någon metal!

O en sak till! Man skriver inte smileys för hand. Särskilt inte om man vill bli tagen seriöst.

Av John - 2 september 2008 13:10

Det är grått ute, det är grått inne. Det börjar bli lite stökigt, måste städa och mitt internet laggar som aldrig förut. Ännu en dag i paradiset. Älskar det här stället.

Vad är det som har hänt med internet? Det är dessutom bara vissa saker som inte fungerar, vilket som irriterar mig fast det är även skönt för då vet man att själva internet fungerar hyfsat men ibland kan det bara lägga av och vägra starta. Sådant är alltid kul.


Undrar hur mycket jag går. Går en hel del, även om jag inte går utomhus så inne i min lägenhet. Runt, runt, runt i ringar och lyssnar på musik och sjunger med. Samlar mina tankar och försöker acceptera saker som händer och försöker komma på saker att göra.

Tror jag har fel musik när jag gör det här. För jag blir alltid så arg när jag gör det. Jag vet inte varför, eller jag har en aning om varför men jag ska inte behöva bli arg tycker jag. Idag har jag gått omkring i lägenheten i ringar och lyssnar på Gary Numan - Pressure och sjungit med. Försökt sansa mig. Det är inte alltid så lätt.

Ovido - Quiz & Flashcards