Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 21 september 2008

Av John - 21 september 2008 20:57

Jag tycker det är jättevackert att tro på en allsmäktig Gud och en godhet och en kärlek som är starkare än något annat men religion är något helt annat.

Religion är ett sätt att dela upp människor med olika sätt att tro på samma Gud. Religion skapar hat mellan dessa grupper med människor. Jag blev uppriktigt chockad i somras när jag satt i Malmö och åt och jag får höra att en person hade skjutit ihjäl två tonåringar i Jerusalem för att de inte delade samma religion. Jag visste att sånt här verkligen händer men det är något annat att få det återberättat av någon som verkligen var där. Jag tappade matlusten. Det är inte kärlek, det är religion och hat. För vad?


Tycker därför det var underbart att höra av en person som sa att man ska söka sin egna tro och inte vända sig till religioner. För det är dags att se religion dö och låta de som tror på samma Gud leva i fred tillsammans.

Av John - 21 september 2008 19:27

Det är mitt största problem, min granne. Jag hakar lätt upp mig på saker som egentligen är onödiga men den personen är verkligen onödig i denna värld. Förstår inte hur han har mage att hota mig när det är han som är idioten. Det är han som borde ha kontaktat mig från första början och inte tro att det skulle lösa sig av sig själv och när det inte löste sig då hota och springa.

Det han vill är ju kasta ut mig ur mitt hem om jag inte sänker volymen, och jag har sänkt volymen men det är principen att han hotade mig som jag stör mig på. Känner mig kränkt t.o.m Särskilt när han klagade på "metalen" när jag spelade Queen.

Av John - 21 september 2008 19:19

Påverkas av det här mörkret som så många andra. Jag vill att det ska vara ljust dygnet runt men nu blir det mörkare och i vinter kommer det vara riktigt, riktigt mörkt nästan dygnet runt. Hatar när det är mörkt, jag verkligen hatar det. Vad är höstmörkret bra till? Ingenting. Så många par säger att de gillar höstmörkret för det är så mysigt, i helvete. Det är mysigare att vara med någon som man kan se än att behöva gissa sig till att det finns någon där. Givetvis finns det ljus, både elektriska och brinnande men det är inte samma sak för mig. Vill helst ha det naturliga ljuset.


Mörkret gör mig dessutom tröttare, de flesta blir tröttare när det är mörkt. Det är naturligt. Gillar inte att vara slumrig. Sitter och gäspar hela tiden just nu och klockan är inte ens 20:00.


Värsta av allt med hösten, och vintern för den delen är att det blir kallare. Jag gillar inte utomhuskläder överhuvudtaget. Jag hittar aldrig några snygga och det känns inte rätt att gå tillbaka till att bära en svart rock när jag har pratat så illa om black och death och all dess metal. Ser inte fram emot vintern, inte alls.

Av John - 21 september 2008 01:40

Fick höra idag att jag ser rysk ut i min skäggväxt. Jag vet inte hur man kan se rysk ut men tydligen så kan man det. Finns folk som jag känner som har fått höra samma sak, att de ser ryska ut (fast dock inte för deras skäggväxt eftersom personen i fråga är en kvinna.)


Kan man se på folks utseende vilken nationalitet de har? Jag kan inte se det men man kan ju få vissa hintar. Om en man bär kilt kan man anta att den personen är skotte t.ex men om jag fick se ett ansikte av en person skulle jag nog aldrig kunna placera personen i något land.

Ovido - Quiz & Flashcards