Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 19 september 2008

Av John - 19 september 2008 22:56

Sitter och lyssnar på musik och har hittat en helt fantastisk låt. När jag ser videon (som är fanregisserad, alltså ingen officiell video.) får jag rysningar i hela kroppen. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det senaste året, efter Graspop har jag blivit betydligt mer känslig för musik har jag märkt.


Vad är det med musik som berör mig så otroligt djupt? Jag kan se filmer som klassificeras som "otroligt sorgliga" men jag reagerar inte men en låt kan påverka mig väldigt mycket. Är det p.g.a av den fria association man får i en låt? Det kan ju inte vara vara musiken, tonerna som påverkar mitt psyke direkt utan snarare indirekt genom att musiken ger mig tankar och idéer och på så vis påverkar mig.


Jag vill ha den här låten när jag vaknar, varje morgon. Skulle bli en mycket lyckligare människa då. Särskilt när texten börjar med "It's a beautiful day, the sun is shining, I feel good."

Av John - 19 september 2008 19:34

Har hamnat i en dikussion med två personer om legalisering av cannabis. Jag är emot detta därför jag tycker inte att droger hör hemma i vårat samhälle. En av dem anser dock att cannabis inte är en drog. Den andra anser att cannabis skulle minska på alkoholmissbruket och alkohol är ett starkare gift än cannabis.

Jag sa det att det känns fel rent moraliskt att be någon missbruka något annat. Som ta alkoholmissbrukarna, om man skulle legalisera cannabis så att de kunde missbruka det istället för alkohol, till vilken nytta? Då fick jag en motfråga, om jag var emot att man hjälpte heroinister med metadon. Jag vet inte vad som händer efter de har blivit av med heroinet, slutar de med metadon då? För isådannafall skulle man kunna lägga upp en behandlingsplan för alkolister. Att de avvänjer alkoholen och börjar med cannabis och sen avvänjer cannabisen och börjar med choklad. Problemet löst, men jag tror inte det är detta som cannabisförespråkarna är ute efter...

De är ute efter att de ska kunna fritt använda cannabis utan att bli arresterade av polisen så varför peka med fingret emot alkoholen och säga "Det är giftigt, varför får inte vi ta giftiga saker!? Som dessutom är mindre giftigt!" Det blir bara löjligt för jag är säker på att om man kunde så skulle man göra alkohol illegalt också med tanke på alla problem de ställer till men det är inte möjligt eftersom det är så invant i det svenska samhället.

Så se inte alkohol som en ursäkt för att röka cannabis utan säg som det är istället, ni skiter i alkoholen totalt, ni vill bara kunna röka lagligt.

Av John - 19 september 2008 18:50

Jag förstår varför grannen klagar. Sitter och lyssnar på Korn just nu (det är inte natt och det är fredag) och glasrutorna vibrerar av volymen. Jag har tänkt många gånger, jag har fått flera erbjudanden att flytta hit och dit av olika människor (om så bara ett kom så långt till ett planeringsstadium) men hur skulle de klara av det? Jag kan inte sluta lyssna på musik så här och det är ännu värre hos mina föräldrar. Då hör grannarna musiken... som bor 100 meter därifrån bakom en skogsdunge...

Av John - 19 september 2008 18:14

Jag vill något som jag inte kan och det är så hemskt. Man vet att man inte ska men man vill men man är rädd att det ska förstöra även fast det redan är förstört...

Ovido - Quiz & Flashcards