Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 17 september 2008

Av John - 17 september 2008 18:03

Det är exakt vad jag ska bli. En anti-jävla-demonstratör för jag är så less på att ungdomar åker runt och kastar sten för ingen nytta. Förstör stadsdelar och ödelägger och förstör för seriösa demonstratörer. Så när det blir så igen, som i Göteborg eller Sthlm att folk börjar kasta gatsten på polisen och igenom skyltfönster osv då ska jag komma dit med min egna skylt där det ska stå "Stoppa demonstrationen!" så ska jag kasta sten på demonstratörerna. I rent vetenskapligt syfte, se hur stor gatsten det krävs för att döda en människa.


För att understryka, ni som kastar sten är tillräckligt smarta för att fatta att det inte är okej men ni kommer inte sluta tills ni själv har fått en sten i huvudet.

Av John - 17 september 2008 12:37

Till början av sommaren hade jag aldrig ens tänkt på bröllopp men eftersom det blev ett par förfrågningar över hur jag ville ha mitt bröllopp och om jag skulle fria så har jag faktiskt tänkt och kommit fram till att jag ska ha ett klassiskt bröllopp med intressant musik.


Lyssna på låten.

Tänk er en full kyrka. Stor full kyrka. Helst Nidarosdomen i Trondheim men det lär ju inte hända...

I.a.f så när det lugna börjar i början så visar man sig längst bak och när de börjar rocka loss då rör man sig frammåt i kyrkan och går igenom mittenraden. Man fortsätter gå under versen också, det är en stor kyrka.

Sen när man kommer till bryggan har man kommit fram till bruden. Vi skulle kunna skippa andra versen för att göra låten kortare och med lidlig.

Men istället för att lyssna på prästens prat eller säga "Ja" så säger man texten istället vid sticket "I look, I sigh, I need someone inside to help me out. With what? I'm trying, I'm crying, I'm frying in a pile of shit. I'm dying, I'm dying, I'm dying." säger man till bruden. Sen vänder man sig åt publiken då de börjar rocka igen och publiken är precis som publiken i videon, "fistpumping" och så skriker man "I need somebody!" och PRÄSTEN skriker "Someone!" osv. Å fy fan va kul det skulle vara.

Okej, inte ett seriöst bröllopp men åtminstone en seriös musikvideo.

Av John - 17 september 2008 05:18

Korns version av Low Rider. Älskar den också. Älskar Heads röst och Fieldys bas. Davis spelar melodin så satans bra på säckpipa också. Vet vilken låt som kommer spelas i min bil när jag väl tar körkort, såvida jag inte kör ihjäl någon eller mig själv tills dess.

Av John - 17 september 2008 05:07

Jag är svag för melodier. En riktigt bra melodi är allt oavsett musikstil.

Det behöver inte vara en melodi i form av gitarr eller bas eller piano utan en sångröst kan också sköta en melodi.


Tänker lite utanför lådan nu men jag gillar faktiskt Fergie - Clumsy, mest för att jag fantiserar den i Korn-stuk. Tror den skulle bli riktigt bra om Davis sjöng den och blipljuden var en gitarr. Texten skulle nog kunna modifieras till något mörkare men Korn skulle aldrig kunna göra det till en bra låt om det inte redan var en bra låt så ja, jag tycker den är helt okej.


Men här ska ni få höra nattens upphittade låt. (Korn har faktiskt gjort en cover på den här men melodin hörs bättre på orginalet.)

Älskar den här melodin.

Av John - 17 september 2008 00:09

Jag har sådan otroligt stor lust att reta upp min granne. Klarar inte av det faktum att han sa åt mig att sänka musiken och jag har gjort det. Borde spela Queen så satans högt så glasrutorna går sönder och sen när han kommer och skriker så ska jag be honom vara mer tydlig eftersom han skrev "metal" och Queen är inte metal. Eller skriva en lapp tillbaka där det står "Nu när jag har sänkt musiken får du gärna stänga av dina porrnedladdningar på nätterna för de tar upp hela bandbredden i huset."

Är riktigt irriterad...

Ovido - Quiz & Flashcards