Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 20 september 2008

Av John - 20 september 2008 23:51

Något som jag tror de senaste tjejerna i mina förhållanden har tyckt svider eftersom jag sällan säger något till dem typ "Du ser fantastiskt bra ut" eller liknande även fast jag vill säga det. Det har lite med hur synen är på killar och hur killar beter sig i allmänhet. Jag har svårt att ge en tjej en komplimang för hennes utseende t.ex Otroligt svårt.

Tog mig säkert en månad för mig att säga till Hannah att hon såg bra ut även fast hennes inledningsord var "I like your face and your hair". Varför hon pratade engelska vet jag inte, jag svarade inte "Tack detsamma" utan att jag hade klippt mig.

Varför svarade jag inte "Tack detsamma"? För det första, hon var inte snygg då. För det andra, jag skulle aldrig klara av det psykologiskt för det finns så otroligt många killar som går efter utseendet hela tiden och har det som inledningsfras "Du ser bra ut" eller "Du var riktigt snygg" eller "Satan vad het du är" ja ni fattar vinken. Detta kan säkert vara kul för tjejer att höra men många verkar anta att för att man säger det så vill man automatiskt ligga med dem och därför tar avstånd till killarna ibland. Därför säger jag näst intill aldrig till någon att de ser bra ut för det känns som om man får automatiskt den stämpeln då. Vilket som är synd fast även bra, för då om jag kontaktar någon som jag inte känner (vilket som händer ytterst sällan, allt för sällan.) så handlar det om något annat än utseendet. Som ni kanske redan har räknat ut så om jag kontaktar någon så är det p.g.a av musik.


Och just av den anledningen, rädslan att folk ska missta en för något så enkelt som en komplimang så spar jag på komplimangerna. Vilket kan tyckas är tråkigt och det är ofta som jag känner att jag vill säga något men jag kan inte. Ett dilemma.

Sen känns det som om 100 killar innan mig konstaterade att en tjej ser bra ut så gör jag som 101 kille inget större intryck om jag upprepar det igen.

Av John - 20 september 2008 21:27

Hittade en ganska intressant funktion på "Statistik & inställningar" på denna bloggsida. Man kan nämligen se referenser på hur folk har hittat till denna blogg. Skapade denna blogg så mina fd klasskamrater kan ta del av alla de idéer som de missar nu när vi inte går i samma klass. Skiter egentligen om de läser eller inte men det är åtminstone för dem som jag började.

Men på den här referenssidan så hittade jag detta, att någon har besökt denna blogg genom att söka på yahoo "

http://search.yahoo.com/search?p=mamma+knullar+mig "

Väldigt smickrande... Vem söker på sådant? Vem går seriöst in på Yahoo och söker på "mamma knullar mig" och sen besöker en blogg? Det är fan värre än gummistövlar.

Av John - 20 september 2008 20:54

Hör ihop riktigt bra. Det kan vara en riktigt stämningshöjare även fast jag (konstigt nog) föredrar att ha det "tyst" så man kan höra varandra. Det är avsevärt mycket lättare att höra varandra viska eller vad man än gör om det är tyst i rummet. 

Dessutom så har jag listat, genom att ransaka mig själv att jag inte är någon vidare seriös person alla gånger så om jag skulle kombinera sex med musik så skulle det bli något seriöst men ändå oseriöst bara för att jag vill försöka vara rolig och jag har hittat låten. Återigen är det en Queenlåt såklart, det skulle aldrig fungera att ha sex till en Kornlåt, särskilt inte My gift to you för då kanske det slutar med att jag stryper min partner.

Bara därför måste jag lyssna på My gift to you just nu...


I.a.f, mitt val av musik att rulla i sängen blir följande: Queen - Staying power.


(Sick n' Twisted är inte bara ett namn utan en beskrivning också.)

Av John - 20 september 2008 16:41

Någonting som verkar förvåna folk, om och om igen är mina föräldrars yrke. De arbetar båda två som poliser.

-Herregud, är de poliser? Får du inte göra någonting då?

Jo, jag får göra saker. Jag får säkert göra betydligt fler saker än vad många andra får göra som inte har föräldrar som är poliser. Fast nu är jag över 18 och de har inte så mycket att säga till om vad jag får och inte får göra men när de hade det så fanns det inga problem, någonsin.


Sen när folk får reda på att mina föräldrar är poliser så brukar det vara blandade känslor men det verkar som det finns en polisskräck här i Sverige. Alla är rädd för polisen för att de ska bli arresterade. Samma sak med fartkameror faktiskt. Alla saktar ner för att INTE bli fast på bild, men de har missat hela syftet. Kamerorna är där för att man ska hålla en låg hastighet så att chansen att överleva en eventuell krock blir högre, inte för att sätta dit folk. Polisen är till för att lagen ska följas och allmänheten blir en trevligare plats att vistas på, inte för att arrestera första bästa person. Se dem som hjälpmedel, inte hot.

Senaste gången var det en tjej i somras som sa "Vi vill inte ha honom här" om mig för att mina föräldrar är poliser. Hon skämtade givetvis men bakom skämtet låg det nog lite sanning. En rädsla för polisen.

Bäst är ändå när jag fikar/fikade med mina fd klasskompisar i skolan. Jag har halvkriminella kompisar, alla har det. De tar droger och en har t.o.m försökt råna en affär med kniv, väldigt osmart för han blev fasttagen. Men antingen så väljer de att inte prata om sådant när jag är omkring eller så säger de till mig att jag inte får säga något till mina föräldrar. Varför skulle jag prata med mina föräldrar om vad mina kompisar gör på fritiden? Det är mina föräldrars jobb att se till så lagen följs av allmänheten, inte mitt jobb att berätta för dem vart lagen bryts. Ifall jag skulle berätta så vill jag även ha lön som civilanställd på polisen.


Har aldrig skämts över mina föräldrars yrke även fast det kan kännas lite tabu i vissa sällskap. Jag har däremot skämts över hur mina vänner har reagerat när de får reda på vad de jobbar som. För deras yrke påverkar inte mig som person.


(Ok, där var en liten lögn. Såklart det har påverkat mig som person men alla polisbarn är olika. En del är kriminella, en del är inte kriminella, en del tar droger, en del gör det inte, en del kör rattfulla, en del gör det inte. Så det finns alla variationer av polisbarn så därför anser jag att det finns ingen mall hur en person som har växt upp i en polismiljö ska vara och därför anser jag att jag inte har blivit påverkad "polisiärt" av dem förutom att jag inte hatar polisen som så många andra gör.)

Av John - 20 september 2008 14:45

Hörde ett påstående som stämmer ganska bra, har sett en black metal konsert i hela mitt liv och där var det verkligen så.


"Don't have fun at concerts. Stand around with arms crossed."


Tack gode gud att det inte var så på Korn... (som för övrigt är den roligaste spelning jag har sett, inte den bästa men helt klart roligaste.)

Älskar konserter, hatar festivaler. Vill kunna gå till en säng som fungerar och inte ett tält när man ska sova. Dessutom om det blir som på Graspop är det lera överallt... När jag läste om första världskriget så stog det att marken blev till lera där soldaterna gick, jag förstog inte riktigt hur det fungerade men efter jag har varit på Graspop förstår jag precis vad de menar.

På Sweden Rock blev marken till sand där folk gick, för det var så satans varmt.

Av John - 20 september 2008 03:10

Har svårt att sova. Ligger och tänker på min granne. Vet inte men jag har verkligen börjat hata honom eller henne för sin feghet och för att jag ger mig med för att jag måste. Vill bara sätta på Korn - Wake up hate eller Here to stay, någon riktigt tung låt på högsta volym och öppna alla fönster och ytterdörren så ljudet går ut i trapphuset. Helst gå och banka på dörren så han öppnar den (fast jag vet inte vilken dörr det är) så han hör att jag är vaken och jag tänker hålla honom vaken inatt igen tills han har modet att be mig stänga av musiken verbalt och inte skriva lappar och springa.

Tycker det är fegt. Fast jävligt effektivt om man vill vara anonym. Har sparat pappret, ska skicka in det på labb så de kan ta fingeravtryck och sen ska jag ta reda på vilken dörr som matchar dessa fingeravtryck för att knacka på och säga "Jag fick din lapp, jag är hemskt ledsen om jag har hållit dig vaken men lösningen till detta problem är inte att hota utan att kommunicera. Om du hade pratat med mig från första början så hade du inte behövt ligga uppe så många sömnlösa nätter (om han gjorde det, han kanske var vaken en natt och fick nog.) så skyll inte på mig för det är din feghet som har hållit dig vaken för att du inte informerade mig. Tack så mycket. PEACE OUT! /GRANNEN"


När jag var borta i somras så var jag med om en intressant upplevelse. Jag var hemma hos en tjej och så knackade det på dörren men hon vågade inte öppna. Är det så hemskt att människor inte vågar öppna dörrar för folk nere i södra Sverige? Vet att det var likadant i Sthlm när jag var med Maria, fast inte lika extremt men då blev jag tillsagd att alltid låsa så ingen bara går in. Går folk bara in i lägenheterna där nere? Jag har ingen erfarenhet av sådant men jag öppnar alltid om någon knackar/ringer. Om jag inte hör någon skrika "Jag ska döda dig din jävel!" utanför.

Av John - 20 september 2008 01:08

Det har jag suttit och tänkt på, när man dör så gör man det ensam oavsett vad hur man gör. Man är alltid ensam när man dör. När man föds så möts man av en värld fylld med människor som tar hand om en (om så bara i 5 minuter i början, sen när man blir äldre så finns det ingen som tar han om en.) men när man dör så lämnar man livet och möter döden ensam, om inte... om inte någon möter en när man dör. I den s.k tunneln med ljuset i slutet. Är detta döden eller är det bara en hallucination som skapas av hjärnan när syret stryps?

Om det inte finns någon där i tunneln så möter man döden ensam. Det är en ganska skrämmande tanke. Att gå in i något okänt helt ensam. Man vet heller inte vad som väntar en. Vet man om när man dör?


Tänker särskilt på soldater. I all kaos och förvirring finns risken att de blir skjutna och avlider direkt, när de blir skjutna och dör på en gång, märker de själva att de har dött eller slutar livet bara direkt och sen har de ingen chans att reflektera över vad de har gjort i sitt liv?

Känns riktigt hemskt om livet skulle vara som en tv apparat och när man dör så stängs strömmen av och ljuset slocknar direkt och sen är det så. Det bara är så att det inte är någonting.


Jag vill inte dö ensam...

Ovido - Quiz & Flashcards