Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 25 september 2008

Av John - 25 september 2008 11:46

Det är lite intressant det där med misshandel. För det första så är det fel att slå en människa, oavsett kön men det är skrämmande många killar som kan gå ut en kväll och nita en annan kille för att den har sagt något fel eller liknande men om det är en tjej som har sagt något så säger dem "Jag slår aldrig en tjej!" och det är jättebra, man ska inte slå tjejer men varför slår ni andra killar då? "Jo men de kan försvara sig och de är kraftigt byggda, det är en fair fight."

Jag tror inte ni har förstått att det är inte själva matchen som är grejen, jag skulle få stryk av en tjej vilken dag som helst, det är etiken. Man ska inte slå människor.


Det som jag retar mig mest är när killar säger till tjejer som raggningsreplik "Jag skulle aldrig göra illa dig." Det är ett löfte på att han kommer slå er.

Senaste gången sa jag rakt ut "Jag skulle kunna tänka mig att döda dig om du provocerade mig med Gyllene Tider - Sommartider i 48 timmar." då vet hon vad som gäller och vad hon inte ska göra för att råka illa ut. Varför inte informera på en gång istället för att undanhålla information och sen smäller det ändå för hon gjorde någonting som hon inte visste du inte tyckte om?


Senaste gången jag slog någon var på dagis, jag slog en kille rakt i ansiktet när jag var 5 år så han började blöda näsblod. Har aldrig fått så mycket skäll av någon fröken någonsin så jag lär aldrig mer göra om det och tack vare det så tycker jag att våld emot människan eller djuren är helt fel, oavsett kön, kultur och hudfärg.

Av John - 25 september 2008 04:45

http://www.argalappen.se/imgs/lappar/0805/Lop%20-JG.jpg


Jag behöver inte säga något mer. Det räcker med att läsa lappen.

Av John - 25 september 2008 00:09

Ni har ingen idé hur mycket jag saknar att prata med henne. Det är därför det gör så ont när hon skrev "Du kanske inte har tänkt på att jag inte vill prata med dig?"

Vill bara ringa eller smsa ner och säga hej, hur mår du, går du i skolan, vad gör du, lever du, vilket land bor du i, tack, jag hade trevligt i somras, vi hörs någon gång, hej då.

Ovido - Quiz & Flashcards