Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 22 september 2008

Av John - 22 september 2008 19:47

Jag vaknar, jag stiger upp, jag går och sätter på musik, det är det första som jag gör varje morgon. Jag sätter på Korn, jag blir arg och sur. Tänker en massa pessemistiska tankar och klär på mig.


Jag vaknar, jag stiger upp, jag går och sätter på musik, det första som jag gör varje morgon. Jag sätter på Queen, jag blir glad och entusiastisk. Tänker att livet är underbart medans jag klär på mig.


Queen måste vara roten till all godhet i världen. Korn är förbannat bra musik, inget snack som saken men man blir så arg av att höra Korn. Inte arg på Korn utan på allt annat. Däremot när man hör Queen så är man tacksam för att man åtminstone lever och ser möjligheter i livet. Jag vet att det här låter väldigt flummigt men det fungerar så för mig.

Av John - 22 september 2008 19:05

Var i Berlin i somras i 10 dagar. När vi kom till Berlin 06:00 på morgonen hade vi ingen aning om vart vi skulle, det var jag och en kompis. Vi hade ingenting förbokat, vi hade aldrig varit i Berlin och vi visste mer eller mindre ingenting om staden eller hur det skulle se ut. Så vi tog ett blad ifrån en turistinformation och såg "Vandrarhem, centralt!" så var det en karta hur vi hittade dit. Vi hade inget annat för oss så vi tog och följde kartan. Först var i centrum av Berlin, östra Berlin, men det visste inte vi. Sen kom vi ut till en gigantisk byggnadsplats, vi hade ingen aning om vart vi var och det var traktorer och jordhögar överallt. Vi började undra om vi hade gått fel men när vi kollade kartan så var vi helt rätt, sen kom vi in i ett område där det var förstörda byggnader och klotter och ja, jag vet inte vad, överallt. Där, i mitten av allt så låg vårat vandrarhem. Jag var väldigt skeptisk till om vi skulle bo där, det tog 2 timmar och 30 minuter att gå dit ifrån tågstationen, och 2 timmar ifrån centrum. Det låg inte centralt, kanske centralt för Berlinstandard men här tar det 20 minuter att gå till östersundcentrum och då bor jag ändå utanför centrum en bit.

Men vi tog in där. Vi betalade för ett 16 bäddsrum utan lakarn. Vi fick ett 4 bäddsrum med lakarn, vet inte om de gav oss fel rum men jag var väldigt nöjd. Vi delade rum med två spanjorer, och en snarkade så otroligt högt så det gick verkligen inte att sova...

Vi fick reda på sms att vi var på den östtyska delen och våran kompis skrev även "Stay away from the muslims" (hon är själv muslim som varnade oss så det var inte av rasistiska skäl utan bara för att varna oss.)

Jag såg faktiskt inga som såg ut att komma ifrån mellanöstern där nere så jag vet inte vad hon pratade om och det var så otroligt lugnt där. Det var verkligen bästa stället vi kunde hamna på tror jag. Det var resturanger ÖVERALLT och folk var ute sent på nätterna men inge bråk eller ingenting.

Våran vän föreslog att vi skulle bo på västsidan vid Berlins zoo. Så efter 5 dagar packade vi ihop och stack dit och hittade ett vandrarhem. Vi tog ett 16 bäddsrum utan lakarn och fick ett 16 bäddsrum utan lakarn och inga skåp så man kunde låsa in något, besvikelse...

Sen ute på gatan, det var riktigt stelt där. Jag trivdes inte på västsidan, det var som Sthlm city fast mycket, mycket större. Alla hus var skitstora och maten svindyr, det ända man kunde äta där var McDonalds eller Burger King och jag som redan hatade båda trivdes inte med maten. På öst kunde man äta olika sorters mat som smakade riktigt bra till samma pris på McDonalds.

Däremot på det nya vandrarhemmet delade vi rum med 16 personer och det var tystare där än när vi delade rum med spanjorerna. Vi träffade även svenskar i det rummet som hade cyklat till Berlin som det lät som. Det var riktigt kul för de hade fått punktering så pumpade de upp däcket så pös det och så sa den ena svensken "Hör du hur däcket pyser?" och den andra svarade "Det är inte däcket som pyser, det är mitt förtroende för Gud." Låg ett par sängar ifrån dem och försökte sova men kunde inte låta bli att skratta.


Nästa gång, om jag någonsin åker till Berlin igen så ska jag vara hela tiden på östsidan för det var en helt annan mentalitet där. Dessutom hade vi turen att vara där när det var fotbolls EM och vi såg semifinalen med Tyskland ute på en resturang. Det var FYLLT av folk överallt då, på gatorna. De satt på gatorna tillsammans och tittade på fotboll. Har aldrig sett något sådant i Sverige. Jag föreslår att om någon någonsin tänker åka till Berlin, var på östsidan. För väst är som vilken svensk stad som helst, om något större. Bara för att ni bor på öst så kan ni fortfarande åka kollektivt till väst för att handla men maten och stämningen är betydligt bättre på öst.

Av John - 22 september 2008 01:48

Jag har fått en helt sjuk idé på huvudet. Idén spar jag för mig själv så länge men det är inget olagligt.

Jag har funderat på om jag ska utföra den här idén, jag har hört runt bland en del kompisar och en del tycker att det är riktigt roligt och tror att det skulle fungera andra säger "Nej, nej, nej. Gör det inte".

Varför inte? Idén är unik. Det finns många människor som gör samma sak varje dag, hela tiden och andra människor tröttnar på dessa. Så varför inte sticka ut och göra något unikt och roligt av det hela? Varför måste alla passa in? Saknar svenska befolkningen humor eller är min humor för bisarr för att förstås?

Ovido - Quiz & Flashcards