Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 18 september 2008

Av John - 18 september 2008 23:58

Nu dunkar det i väggarna av musik och det är TORSDAG! Herregud, får de spela såhär högt klockan 23:58!? Jag försöker ju faktiskt sova för jag ska upp klockan 07:00 imorgon för att gå till jobbet. Ska jag klaga eller ska jag sitta och sura och skriva en lapp och springa?!


Vem bryr sig? Seriöst om det dunkar i väggarna så får man väl reducera ljudet med att spela t.ex egen musik på låg volym för så jävla högt låter det inte så att det ekar i rummet och man kan knappt prata med varandra. När jag spelar så högt så han klagar då känner jag en klar ljudskillnad mellan vardagsrummet och sovrummet och tänk då ytterligare en vägg. Det är bara bastonerna som han reagerar på.... Nu är det såklart inte grannen som har klagat som spelar musik just nu så det är ingen idé att klaga för det skapar bara problem. Jag störs inte och om jag skulle störas så vet jag sätt som jag kan ta till för att slippa störa andra i min omgivning som att klaga för att reducera ljudet.

Av John - 18 september 2008 21:27

Snackat religion nu i de senaste två inläggen, måste få citera något som jag tänker på hela tiden


"If there's a God or any kind of justice under the sky

If there's a point, a reason to live or die

If there's an answer to the questions we feel bound to ask

Show yourself, destroy our fears, release your mask"


Queen - Innuendo


Gud har inte visat sig än, eller? Med tanke på att Jesus kom till jorden, undrar vad människan behöver som bevis för det gudomliga. Egentligen bör Jesus vara bevis nog men som alla "vettiga" människor säger så har antingen Jesus aldrig funnits eller så är det han gjorde väldigt överdimensionerat över tiden. Skitsamma, upp till er vad ni tror på.


På tal om Queen, jag har lyssnat näst intill nonstop på Queen nu i 2 dagar. Det är inte bra för psyket för jag sitter här och är "Fy fan vad bra, fy fan vad bra." så påminner jag mig själv om att Freddie Mercury är död, det är näst intill att man börjar gråta varje gång. Det är som en sten som slår emot hjärtat varje gång man tänker på det. Eftersom han finns ju här, jag hör honom hela tiden i högtalarna men så finns han ändå inte. Skulle kunna offra en oskuld för att få se Queen live med Freddie Mercury.

Av John - 18 september 2008 20:26

Såg att en präst har anmält eller tänkte anmäla Magnus Betnér för han förolämpade Jesus i en kyrka. Förhoppningsvis så anmälde samma präst illustratören som ritade Muhammed karikatyrerna. Gjorde han inte? Vet ni varför? Därför han sket i vilket om någon gjorde åtlöje av någon annans profet men när det är ens egna profet som det skämtas om, då är det annorlunda. Okej, vi vet alla att den här prästen inte anföll svenska ambassaden eller brände något som muslimerna nere i mellanöstern... men sen har han växt upp i en annan kultur än muslimerna där nere också. (Säg inte till mig att muslimernas kultur i mellanöstern inte är våldsam för om den inte vore det så skulle de inte ha raserat ambassader i just det området. Men man måste påminna sig om att alla muslimer inte är så, vilket det inte är så många som gör. Har släktingar som är muslimer och de är väldigt trevliga.)


Gillar förresten att Jordanien anmälde han som ritade Muhammed karikatyrerna och ville ha honom utvisad till Jordanien för att bli ställd inför rätta. Här kan jag däremot säga att där är muslimerna helt ute och cyklar eftersom bilderna ritades i ett land med tryckfrihet (men likförbannat respektlöst gjort.) men eftersom det är fritt att publicera bilder där så har inte Jordanien någon rätt att ställa inför rätta eftersom han inte har begått något brott i Danmark. Hur skulle det se ut om t.ex Sverige började anmäla folk i Holland för droginnehav och vill ha dem skeppade till Sverige för att ställas inför rätta? Fast Holland skulle nog inte misstycka, det börjar bli lite trångt där har jag hört så de skulle nog bara vara glad om x antal tusen holländare flyttade utomlands.

Av John - 18 september 2008 20:20

Jag är inte religiös... än. Jag säger "än" för jag håller det som en möjlighet om jag någonsin blir övertygad. Jag är inte övertygad men jag förkastar det heller inte. Det låter som en massa hokus pokus men det låter inte allt för otroligt eller hur?

Men som sagt, jag tror inte på en Gud för om det fanns en Gud som älskade alla skulle det inte finnas ett helvete. Oavsett vad. Visst, jag vill att onda människor blir straffade men helvetet är ett orealistiskt straff. Se tidigare inlägg om helvetet.


Till er som vet allt, kan allt och säger att religion inte är på riktigt utan en sagoberättelse och säger att religiösa kommer bli besvikna när de dör och upptäcker att det inte finns något efter det. Hoppas ni kommer till himlen och blir besvikna för ni förväntade er en evig sömn eller vad ni än har tänkt er hända efter döden.

Av John - 18 september 2008 14:39

Det finns en hel del konspirationsteorier här i världen. En del mer trovärdiga än andra. Bland de bästa hör inomjordingarna som har kommit upp på jorden och infiltrerat människorasen och de är formskiftande reptiler. Englands drottning är bl.a en sådan tydligen.

Tycker det är ganska intressant att så många går på sånt här. Sen pentagrammen i Washington. Att man kan sitta å rita pentagram mellan olika landmärken där. Hmm.... Jag kan rita kors mellan landmärkena här i Östersund, är vi under en kristen konspiration?


Okej, sanning å säga är att man skulle kunna sätta sig ner, vilken person som helst och skriva en konspirationsteori bara man har tid och lust. Gäller bara att formulera sig rätt och vända lite på saker och ting så har man en teori där som är ganska "trovärdig" så det är inte konstigt att proffsteoretiker kan få dem väldigt trovärdiga.


Som en kille sa på ett forum, man fångade aldrig Hitler, fanns han?

Fanns Hitler? Hela andra världskriget kanske bara var en bluff så USA kunde få makt i Europa men Sovjet satte käppar i hjulet när de fick halva Tyskland. Tyskland ligger ju geografiskt sett ganska mycket i mitten av Europa så det vore inte så tokigt om man ligger utanför som USA gör att ha en fot mitt i Europa.

Detta tror jag inte på... och jag är 100% övertygad om att Hitler fanns men det är ungefär sådär det fungerar och miljontals av människor går på det om och om igen.

Av John - 18 september 2008 12:45

Jag är inte så mycket för våldsam musik och detta är absolut inte en våldsam låt men jag gillar verkligen melodin och ljudet. Tycker dessutom att ironin vore kul att slå ihjäl någon till en låt där de sjunger "Get down make love".


Hörde NIN för första gången i somras, var inte "Herregud va jävla bra" men den här låten är faktiskt riktigt, riktigt bra. För vet ni varför? Det är en Queen cover!

Ovido - Quiz & Flashcards