Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 24 september 2008

Av John - 24 september 2008 22:51

Det är inte så lätt som man tror. Det finns en hel del faktorer här i livet som man måste ha för att överleva. Det är de väsentliga som syre och näring. Sen så om man är kille så är det sex, sprit och bilar och om man är tjej så är det laga mat, sy och kärlek.

För mig är det musik, solljus (även om jag inte vistas i det allt för ofta) och att få människor att skratta.


Jag har hamnat i en diskussion med en otrolig person på Youtube, av alla seriösa ställen på internet. Om man vill leta efter oseriösa människor så finns det inget bättre ställe att leta på än på Youtube, så är det. Efter Youtube kan man ju leta på Playahead och sen Lunarstorm.

I.a.f den här killen påstår att polisen inte har rätt att skjuta emot människor eller slå människor. Om polisen ska ha den rätten så ska människor ha rätt att både skjuta och slå polisen.

Jag förstår hur du resonerar killen men är det inte så att det är människor som skjuter och slår polisen som gör att polisen skjuter och slår tillbaka? Eller är det, som du säger, så att polisen går ut och slår ner första bästa person som begår ett brott och sen skjuter honom... Man undrar ju när man lyssnar på dig.

Polisen använder övervåld ibland det säger jag inte emot. Poliser är människor som du och jag och kan också begå misstag vilket i detta fallet är så att om EN polis begår ETT eller flera misstag blir hela poliskåren skyldiga och helt plötsligt så börjar alla hata alla poliser.

Det är som muslimerna. Elva personer kör in i World Trade Center och världen börjar hata 1,5 miljarder personer. Alla personer av dessa 1,5 miljarder är såklart inte snälla men generellt sett så hatar vi dem alla och vi tycker att de klagar och är helt dumma i huvudet och hur kan de ta så illa upp över en bild på deras profet? Det var ju bara på skämt!

Jo, det var ju ett jävligt intressant skämt det måste jag ju säga men de flesta personer tål inte mamma skämt t.ex

"Din mamma är så dum att hon tror att kokos är en siamesisk kossa". Det var ju bara på skämt! säger man då när man ligger där med näsblod och blåöga.


Något jag också har funderat på är det här med rasism, nazism och homofobi. Jag har växt upp i en familj med mamma och pappa gifta och de har ett barn som var blont och blåögt. Idealet vore två barn kanske, en pojke och en flicka men vi hade bara ett barn, jag.

Jag har muslimska släktingar, jag har legat med en judinna och jag fantiserar om killar och jag tycker att det är okej att fira Sveriges nationaldag även om den kan vara aningen förlegad för jämnfört med Norges nationaldag. Den är ju bara 200 år gammal och en riktig fest jämnfört med våran som är 500 år gammal och en riktig pest. Om man är som jag som tycker att om man har en flaggstång så visst, fira en svensk flagga, sjung nationalsången och var glad att du bor i ett land som Sverige, då är man rasist. Fin utveckling Sverige, men jag är otroligt tacksam att jag bor här och inte någon annanstans här i världen.


Våran nationaldag och vårat kungahus tycker jag om. Våran nationaldag firas till minne av Gustav Vasa då han utsågs till kung den sjätte juni 1523. Bra gjort Vasa! Vasa? Bernadotte? Juste för på 1800 talet så dog nämligen Vasa ätten ut och vi var så smarta så vi IMPORTERADE en kung av franskt blod. Det känns då riktigt bra att titta på tv på nationaldagen när svenska kungahuset firar en dag då en utdött kungasläkte skapade ett land som dagens kungahus kan "regera" och dra nytta av.

Vi kan välja att gå ut ur svenska kyrkan när vi betalar skatt och spara ett par kronor men vi kan inte välja att gå ur det svensk/franska kungahuset Bernadotte. Kan de inte byta namn till Andersson, Eriksson eller Svensson så det låter lite svenskt åtminstone?

Sverige kan ju inte vara främlingsfientliga när vi tar in en hel del invandrare och när vi har en fransk kung t.o.m Jag tycker att invandring är underbart faktiskt. Utan invandringen hade vi inte haft den matkultur vi har idag. Jag pratar då inte om skiten vi fick ifrån USA som McDonalds och Pizza Hut.

Jag hatar svensk mat, eller det är väl att ta i, men utländsk mat och utländska kryddor är att föredra om jag säger så.


Vi ska respektera alla människor här i världen. Religionsfrihet är en självklarhet i en demokrati som Sverige men då är det viktigt att de som kommer till Sverige respekterar Sverige som nation också. Att de respekterar våra traditioner och det vi gör. Även fast jag skiter i de traditioner som Sverige har så finns det andra som inte gör det och om de vill fira de traditionerna så bör de kunna göra det utan att bli kallade rasister.

Av John - 24 september 2008 20:20

Jag har alltid gillat när folk tittar på mig. Jag vet aldrig om de tittar på mig för att de tycker jag ser bra ut, för att jag ser konstig ut eller för att de känner avsky för hur jag är klädd eller om de gillar hur jag är klädd.

Har alltid älskat att stå på scen.


Däremot så finns det en person, en tjej nere på affären där jag bor. Hon ser faktiskt väldigt bra ut men varje gång hon tittar på mig blir jag irriterad. Jag vet inte varför, det är den enda person som jag har känt av att "Titta inte på mig". Antagligen för att jag handlar där varje dag så hon vet vad jag äter, dricker och vad jag förbrukar i mitt hem. Ibland så går jag t.o.m ner på stan för att handla, det är 20 minuter att gå dit, bara för att slippa se henne. Det är inte så att hon stirrar men det är ganska uppenbart att kassörskor tittar på en när man betalar.

Tänk att det är så känsligt för mig vad jag äter och dricker så jag blir arg när okända vet om det. Jag känner mig naken även fast de säkert skiter fullständigt i det.

Av John - 24 september 2008 15:51

Visst är det så i Sverige att eftersom män generellt sett kan få välbetalda jobb (relativt, de kan överleva på sina jobb) ensamma så behöver de inte söka efter kvinnor med ekonomisk trygghet eftersom de redan har det.

Vi män vi söker efter kvinnor som kan bidra med sexuell trygghet för det är ju det som vi män behöver, eller hur? Jag menar det om vi inte sökte efter sexuell trygghet skulle vi kunna vara singel livet ut och gå på krogen en gång i månaden för att få ligga, eller oftare om man vill så men det finns inga garantier. Dessutom så är en hel del män emot kondom och om vi ska då gå och ligga med alla tjejer vi hittar på krogen en gång i månaden eller oftare så vill man ju kunna slippa gladpacket runt om stoltheten.

Så då skaffar vi oss flickvänner, fruar, sambos för att vi ska slippa gå ut och betala pengar för att få ligga och så kan vi oftast sätta på våra partners utan kondom tre gånger i veckan.


Det är så den generella mannen ser på relationer verkar det som när jag lyssnar på mina kompisar, både tjejer och killar, när de pratar.

Av John - 24 september 2008 14:15

Ska sluta fokusera på mig själv för rent utsagt så skiter ni i vilket klockslag som jag borstade tänderna eller vad jag åt till middag. (Ok, en del som känner mig kanske inte skiter i vad jag åt till middag utan om jag åt middag)

Seriösa saker som.... Carolina Gynning.

Skriver åt en musikblogg och de vill att man pingar efter man har skrivit för att få mer läsare, det kan jag förstå så jag pingade inlägget jag skrev åt dem och det gjorde jag bl.a på bloggportalen.se. Vad ser jag? Carolina Gynning har halkat ner till åtta plats på populäraste sökningarna och Blondinbella har avancerat två platser upp till sjätte populäraste sökningen.


Dagens heta ämne är skottlossningen i Finland men eftersom jag inte tar Aftonbladet som fakta som så många andra gör som skriver om det så tänker jag inte skriva om det för jag är inte inblandad och jag har ingen information som jag kan styrka på något vis så då finns det ingen idé att skriva någonting om det förutom att det är synd förstås.

Finland ligger väldigt nära Sverige geografiskt om man säger så och jag tror att det är realistiskt att det kan/kommer att hända här i Sverige eftersom folk tänker inte alltid "Vilken idiot!" utan "Han klarade det, då kan jag också klara det". Bara för jag har sagt det så betyder det inte att man ska gå till skolan och känna sig osäker. Hoppas inte elever på svenska skolor får dödsångest nu varje gång de går till skolan för de förväntar sig att bli skjutna.

Av John - 24 september 2008 02:46

Jag säger att jag inte bryr mig men det gör jag. Allt för mycket. Jag är livrädd att bli tjock, därför äter jag oftast (inte alltid. När jag är hos mina föräldrar gör jag undantag) aldrig mer än att jag är mätt. Oavsett hur gott det smakar. När jag var liten så hörde jag att det räckte för att inte gå upp i vikt. Om det är en skröna eller inte, vet jag inte.

Jag vet inte vad det är med min kropp, jag är smal men ändå känner jag mig tjock och ändå äter jag vanligt och jag går inte upp utan ner i vikt. Jag gick ner 4 kg i somras. Många hade hurrat, jag blev orolig. Nu tror jag att jag har gått upp igen, förhoppningsvis. Jag vill ha en kropp som ser sund ut och inte som om jag har suttit i ett ryskt Gulag i 4 år. Vill heller inte se ut som Michael Moore...

Min kropp har en ganska fantastisk figur med tanke på hur jag vårdar den. Jag är hygienisk men jag tränar inte så ofta. Snarare aldrig, jag spelar gitarr och bas. Det räcker, särskilt förut när jag spelade i band. Det var som en workout varje rep.


Jag är hyfsat nöjd med mitt utseende och min kropp just nu som den ser ut idag men det brukar variera med humöret. Jag vill klippa mig men jag vågar inte. Jag har tänkt på det så många gånger om man ska våga klippa sig kort hårig bara för att testa. Håret växer ju ut igen men jag är rätt att jag skulle se ut som ett missfoster om det hände... Jag vill se ut så här varje dag, hela tiden året om. Då skulle jag vara nöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards