Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 13 september 2008

Av John - 13 september 2008 23:18

Pratade tidigare om att jag inte var vegetarian osv.


Jakt? Är det okej att jaga djur? Även fast vi har ett alternativ att äta grönt.

Det är ett samvetskval som jag har. Ja, jag äter kött för jag tycker det smakar helt okej men så gör en del grönsaker också.

Jag vet att jag tycker att slakterier är hemskt men trots allt äter jag kött ifrån slakterier, det är lite emot vad jag tycker men skitsamma. Tycker det är fel att systematiskt föda upp djur för att döda dem och äta upp dem, oavsett hur bra de än har det. Men det behövs så alla människor ska ha chansen att äta kött, för om man skulle jaga kött till 8 miljoner svenskar skulle det inte fungera, men är kött en rättighet? Är ens mat en rättighet?

Är överleva en rättighet? Mat är en rättighet, om man kan betala för den. Borde då kött ingå? Det kan diskuteras.

Tycker däremot att det är okej att jaga, precis som djur gör fast vi har en mer sofistikerad teknik än att hoppa på bytet och bita halsen av den. Varför? Hur kan jag tycka det? Därför människan har jagat i tiotusentals år och att ändra på ett sådant beteende är inte lätt, även fast alternativ finns. Är det rätt? Vem bryr sig? Det är livet. Nu finns det säkert djurrättsaktivister som skulle säga "Men tänk om ett djur åt upp dig!" ja, det finns djur som äter människor. Det handlar inte bara om självförsvar. I Indien finns ett deltaområde där tigrar verkligen jagar människor. Det är hemskt, det är fruktansvärt men vad kan man göra? Ingenting.

Att ändra ett beteende, vårat beteende att äta kött är inte lätt och inte nödvändigt, det är en del i livet även om det är en hemsk del. Människan kommer aldrig att sluta döda, varesig djur eller andra människor. Det är ett invant beteende som inte går att stoppa oavsett hur mycket vi försöker. Finns det någon människa som aldrig har dödat något med mening? Jag har dödat med mening. Flugor, mygor, spindlar, myror och massa andra insekter och att anse att dessa är mindre värda än djur med päls är hyckleri. Jag tror inte ni bryr er skit om jag slår ihjäl en mygga men om jag skulle döda min katt skulle ni bli förbannade. Varför? Jag älskar mina katter såklart men deras liv är väl inte mer värda än myggornas? Egentligen. Jag värderar deras liv mer än myggornas för jag känner dem, men ni gör inte det och ni känner heller inte myggorna.

Det som är chockerande som Magnus Betner också säger är att djurrättsaktivister gråter över att de gör väskor av djur i Kina men de skiter i barnarbetarna som tillverkar väskorna. Det känns som att pälsdjur, däggdjur är överreklamerade för de är söta och gulliga men de glömmer annat som människor och värderar pälsdjuren över andra djur.


Tappade totalt tråden men ja, det är okej att äta kött även fast det går emot mitt samvete. Det är okej att jaga men slakterier.... pfft. Systematiskt dödande men fan! Jag äter det ändå! Helvete.

Av John - 13 september 2008 16:01

Är som sagt hos mina föräldrar och här förstör man hörseln väldigt effektivt.  Allt för effektivt. Freak on a leash och Life is peachy går om och om igen i cd spelaren och det högt. Allt för högt. Inte sunt men det är mediterande, lugnande. Eller inte lugnande utan snarare upphetsande, inte sexuelltupphetsande utan mentalt. Man får en massa tankar som man bara kastar ut ur sig till musiken och så mår man bra sen.

Jag tror jag mår bra av att må dåligt. Jag njuter av att vara ledsen, det låter jävligt emo men det finns inga gånger som jag är så kreativ som när jag är ledsen. Kollar man på Korn och Queen så handlar deras bästa låtar om sorg typ. Queen - Who needs you, Queen - It's a hardlife, Queen - I can't live with you. Så gott som alla Korns låtar.

Vill också skriva sådan musik så därför... njuter jag av att vara ledsen. Det är en hemsk känsla som känns skönt ändå. Good God med Korn har aldrig låtit bättre än de senaste veckorna.


"You came into my life

Without a single thing

I gave into your ways

Which left me here with nothing

I given into smiles

I fell for all your games

I wish so bad right now

I hadn't let you in"


Korn - Good god

Av John - 13 september 2008 13:37

Har absolut inget vettigt att skriva. Man blir lite frånvarande när man är hos mina föräldrar för det finns mycket annat att göra här än att sitta framför datorn, se på tv eller spela gitarr eller bas. Har inte ens någon bas här.


En av mina föräldrars kompisar är här för tillfället, världens roligaste människa. Jag skämtar inte om det här för när man är med honom är det garanterat skratt. Ingen tvekan. Det var någon, om det var Tina eller Manda som sa att jag skrattade sällan så såg de mig aldrig när man träffade honom. Jag ligger på golvet bokstavligen och skrattar. Det är fantastiskt, tänk om det kunde vara så varje dag.

Ovido - Quiz & Flashcards