Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Att ge en tjej en komplimang

Av John - 20 september 2008 23:51

Något som jag tror de senaste tjejerna i mina förhållanden har tyckt svider eftersom jag sällan säger något till dem typ "Du ser fantastiskt bra ut" eller liknande även fast jag vill säga det. Det har lite med hur synen är på killar och hur killar beter sig i allmänhet. Jag har svårt att ge en tjej en komplimang för hennes utseende t.ex Otroligt svårt.

Tog mig säkert en månad för mig att säga till Hannah att hon såg bra ut även fast hennes inledningsord var "I like your face and your hair". Varför hon pratade engelska vet jag inte, jag svarade inte "Tack detsamma" utan att jag hade klippt mig.

Varför svarade jag inte "Tack detsamma"? För det första, hon var inte snygg då. För det andra, jag skulle aldrig klara av det psykologiskt för det finns så otroligt många killar som går efter utseendet hela tiden och har det som inledningsfras "Du ser bra ut" eller "Du var riktigt snygg" eller "Satan vad het du är" ja ni fattar vinken. Detta kan säkert vara kul för tjejer att höra men många verkar anta att för att man säger det så vill man automatiskt ligga med dem och därför tar avstånd till killarna ibland. Därför säger jag näst intill aldrig till någon att de ser bra ut för det känns som om man får automatiskt den stämpeln då. Vilket som är synd fast även bra, för då om jag kontaktar någon som jag inte känner (vilket som händer ytterst sällan, allt för sällan.) så handlar det om något annat än utseendet. Som ni kanske redan har räknat ut så om jag kontaktar någon så är det p.g.a av musik.


Och just av den anledningen, rädslan att folk ska missta en för något så enkelt som en komplimang så spar jag på komplimangerna. Vilket kan tyckas är tråkigt och det är ofta som jag känner att jag vill säga något men jag kan inte. Ett dilemma.

Sen känns det som om 100 killar innan mig konstaterade att en tjej ser bra ut så gör jag som 101 kille inget större intryck om jag upprepar det igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards