Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Klara av livet

Av John - 24 september 2008 22:51

Det är inte så lätt som man tror. Det finns en hel del faktorer här i livet som man måste ha för att överleva. Det är de väsentliga som syre och näring. Sen så om man är kille så är det sex, sprit och bilar och om man är tjej så är det laga mat, sy och kärlek.

För mig är det musik, solljus (även om jag inte vistas i det allt för ofta) och att få människor att skratta.


Jag har hamnat i en diskussion med en otrolig person på Youtube, av alla seriösa ställen på internet. Om man vill leta efter oseriösa människor så finns det inget bättre ställe att leta på än på Youtube, så är det. Efter Youtube kan man ju leta på Playahead och sen Lunarstorm.

I.a.f den här killen påstår att polisen inte har rätt att skjuta emot människor eller slå människor. Om polisen ska ha den rätten så ska människor ha rätt att både skjuta och slå polisen.

Jag förstår hur du resonerar killen men är det inte så att det är människor som skjuter och slår polisen som gör att polisen skjuter och slår tillbaka? Eller är det, som du säger, så att polisen går ut och slår ner första bästa person som begår ett brott och sen skjuter honom... Man undrar ju när man lyssnar på dig.

Polisen använder övervåld ibland det säger jag inte emot. Poliser är människor som du och jag och kan också begå misstag vilket i detta fallet är så att om EN polis begår ETT eller flera misstag blir hela poliskåren skyldiga och helt plötsligt så börjar alla hata alla poliser.

Det är som muslimerna. Elva personer kör in i World Trade Center och världen börjar hata 1,5 miljarder personer. Alla personer av dessa 1,5 miljarder är såklart inte snälla men generellt sett så hatar vi dem alla och vi tycker att de klagar och är helt dumma i huvudet och hur kan de ta så illa upp över en bild på deras profet? Det var ju bara på skämt!

Jo, det var ju ett jävligt intressant skämt det måste jag ju säga men de flesta personer tål inte mamma skämt t.ex

"Din mamma är så dum att hon tror att kokos är en siamesisk kossa". Det var ju bara på skämt! säger man då när man ligger där med näsblod och blåöga.


Något jag också har funderat på är det här med rasism, nazism och homofobi. Jag har växt upp i en familj med mamma och pappa gifta och de har ett barn som var blont och blåögt. Idealet vore två barn kanske, en pojke och en flicka men vi hade bara ett barn, jag.

Jag har muslimska släktingar, jag har legat med en judinna och jag fantiserar om killar och jag tycker att det är okej att fira Sveriges nationaldag även om den kan vara aningen förlegad för jämnfört med Norges nationaldag. Den är ju bara 200 år gammal och en riktig fest jämnfört med våran som är 500 år gammal och en riktig pest. Om man är som jag som tycker att om man har en flaggstång så visst, fira en svensk flagga, sjung nationalsången och var glad att du bor i ett land som Sverige, då är man rasist. Fin utveckling Sverige, men jag är otroligt tacksam att jag bor här och inte någon annanstans här i världen.


Våran nationaldag och vårat kungahus tycker jag om. Våran nationaldag firas till minne av Gustav Vasa då han utsågs till kung den sjätte juni 1523. Bra gjort Vasa! Vasa? Bernadotte? Juste för på 1800 talet så dog nämligen Vasa ätten ut och vi var så smarta så vi IMPORTERADE en kung av franskt blod. Det känns då riktigt bra att titta på tv på nationaldagen när svenska kungahuset firar en dag då en utdött kungasläkte skapade ett land som dagens kungahus kan "regera" och dra nytta av.

Vi kan välja att gå ut ur svenska kyrkan när vi betalar skatt och spara ett par kronor men vi kan inte välja att gå ur det svensk/franska kungahuset Bernadotte. Kan de inte byta namn till Andersson, Eriksson eller Svensson så det låter lite svenskt åtminstone?

Sverige kan ju inte vara främlingsfientliga när vi tar in en hel del invandrare och när vi har en fransk kung t.o.m Jag tycker att invandring är underbart faktiskt. Utan invandringen hade vi inte haft den matkultur vi har idag. Jag pratar då inte om skiten vi fick ifrån USA som McDonalds och Pizza Hut.

Jag hatar svensk mat, eller det är väl att ta i, men utländsk mat och utländska kryddor är att föredra om jag säger så.


Vi ska respektera alla människor här i världen. Religionsfrihet är en självklarhet i en demokrati som Sverige men då är det viktigt att de som kommer till Sverige respekterar Sverige som nation också. Att de respekterar våra traditioner och det vi gör. Även fast jag skiter i de traditioner som Sverige har så finns det andra som inte gör det och om de vill fira de traditionerna så bör de kunna göra det utan att bli kallade rasister.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards