Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 7 september 2008

Justin

Av John - 7 september 2008 18:14

Sitter just nu och lyssnar på en Korn låt som heter Justin ifrån deras Follow the leader album. Låten är skriven till en kille som heter/hette Justin som har/hade cancer och hans önskan var att få träffa Korn. Så jag tror att de träffade honom och de skrev en låt till/om honom som heter Justin. Riktigt bra låt, är kanske bland de få som tycker att det är en vacker låt. Särskilt när de sjunger "You are gone."

Vet inte om han lever idag eller om han dog...


En annan incident med Korn och fans var en kille som gick till sin skola iklädd i en Korn tröja i USA. Det här var efter Columbine och alla hade noja över dödsskjutningar på skolor. Vet inte hur länge efter dock. I.a.f så lärarna ser tröjan, anmäler till rektorn "Herregud! Det är en unge med Korn tröja!" (Tänk er det i skånsk dialekt så blir det mycket roligare.) och rektorn fattar det otroligt (o)kloka beslutet "Vi relegerar honom!" och så var det. Killen blev relegerad... Korn får reda på det här och beslutar sig för att stämma skolan, och om jag kommer ihåg historian rätt så fick killen komma tillbaka till skolan tillslut. Slutet gott, allting gott.


Det är en massa prat eller har åtminstone varit om hur ungdomar går klädd i skolan. En del anser att tjejer t.ex klär sig allt för utmanande och menar på att på en arbetsplats så hade man aldrig fått gå klädd så. En del påstår att fri klädsel kan orsaka mobbing i skolor, och som jag precis nämnde ovanför så verkar klädstilar kunna tolkas som varningstecken innan det smäller på en skola. Om man skulle relegera alla med svarta klädor och "onda" bandlogos på Palmcrantzskolan i Östersund så skulle halva skolan bli relegerade.

Jag gick på Palmcrantz och jag tyckte aldrig att klädstilarna var hemska på så sätt som de beskrivs ibland. Jag tycker inte min klädstil är hemsk, snarare ganska stilig med svart skjorta och ett par svarta byxor. Så jag har inte riktigt tagit ställning till det. Skulle älska en skoluniform, om den gick i svart.


Andra roliga klädhistorier är en där en kille blev stoppad ifrån att flyga ett flyg, kommer inte ihåg om det var inrikes eller utrikes flyg, men varför blev han hindrad? Därför han bar en Transformerströja där en robot håller i en kulspruta/machinegun. Personalen ansåg att tröjan var olämplig och att den skrämde upp andra passagerare. Fy fan va rädd jag skulle vara om jag var på ett flygplan och en kille med en Transformer tröja kom. Ännu värre om det var en Pokémon tröja.

Skärp er... det är en film! En film som 10 åringar tittar på.

Dessutom tror jag att om man ska kapa ett flygplan så skyltar man inte med kläder som "sticker ut" utan man vill vara så neutral som möjligt...


Om jag någonsin kapar ett plan så vill jag kapa en Airbus A380, så man har lite stil.

(bild http://www.asiatraveltips.com/newspics/0611/AirbusA380inHK2.jpg)

Så kan man titta på film och hänga i baren lite.

Btw, vet en rolig historia om Airbus A380 också. Singapore Airlines har 12 stycken sviter i dessa plan med sängar i. Det är en regel att man INTE får ha sex i dessa sängar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards