Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Jordens undergång, mayakallendern, Nostradamus roulette, 2012

Av John - 6 september 2008 13:54

Det har varit snack ett tag nu om att jorden kommer gå under 2012. Jag har hört människor säga det som jag inte alls känner är nå vidare trovärdiga och jag känner människor som är vettiga som tror på det också.

Varför just 2012? Det finns inte en utan flera orsaker verkar det som, jag tänker inte gå in på dessa orsaker och om de är rätt eller fel för det är upp till var och en att ta reda på och skapa sin egna uppfattning.


Det jag tänker prata om är Nostradamus roulette. Ni som inte vet så är Nostradamus känd för sina spådomar. Jag letade förut efter dessa spådomar men jag hittade inte några tillfredsställande sidor men jag såg en dokumentär på Discovery om detta. Nostradamus påstås ha förutspått World Trade Center, andra världskriget, London branden 1666.

Har lyssnat på flera skeptiker om Nostradamus profetior och en av dem är faktiskt riktig vettig och det är just hans åsikt som jag kommer att tänka på när jag hör om jordens undergång 2012.

Profetiorna är som roulette fast man spelar på samma nummer hela tiden tills man vinner. Det är lätt att säga "Jorden ska gå under" för tillslut så kommer den gå under oavsett vad men datumen varierar. 2012 är inte det första datumet som har sagts och det finns datum efter 2012 som är "aktuella" för jordens undergång och OM inte jorden kommer gå under 2012 så kommer människor såklart sätta upp ett nytt datum med samma mål, jordens undergång. Detta kommer förstås leda till att de någon gång kommer ha rätt. Om det är det här datumet, 2012 eller om det är om ett par tusen år eller om ett par miljarder år, spelar ingen roll. Till slut kommer de ha rätt men bli inte besvikna om det inte sker 2012 för det kommer finnas tillräckligt med tid att spekulera när jorden går under efter 2012.


Om ni är intresserade av Nostradamus profetior, gå in på http://www.propheties.it/petertranslation.htm så finns alla profetiorna översatta till engelska. Man blir lite mörkrädd när man har läst en del.

 
 
Ingen bild

Lina

18 maj 2009 19:04

Det är väl för att mayafolkets kalender tag slut där eftersom dom trodde att det var jordens undergång i december 2012. Dom har prickat in datum på massa olika naturkatastrofer och allt har stämt. Inte bara år, utan datum! Den kalendern har bara haft fel en ända gång på 6000 år. Ganska skrämmande tycker jag.

 
2012

2012

22 oktober 2009 23:22

Den som är intresserad av domedagen 2012 kan se filmer, läsa artiklar och hitta intressanta länkar på:
http://www.2012-domedagen.se

http://www.2012-domedagen.se

 
Charles

Charles

2 januari 2010 16:48

THIS IS WHY NOT 2012 IS THE END OF THE WORLD!!!
------------------------------------------------------------------------------------------
1. Mayas predicted that all the planets in the solar system would be in a line or something like that December 21, 2012 ... This has never ever happened before, they thought it would be the end of the earth, but they have actually no idea what will happen, there was only one thing they thought.

2nd Just because a calendar ends does not mean the end of the earth, our calendrar also takes over, but that does not mean the end of the earth.

3rd I am simply saying that it is stupid to put out a date when the world will end, has actually been 19 times before.

http://charleskrook.blogg.se

 
Daniel Karlsson

Daniel Karlsson

25 februari 2010 03:09

Hej!

Gjorde en liten filmsnutt om detta igår! HOppas du gillar den!

http://www.youtube.com/watch?v=z9aZVKcgcRM

Mvh/Daniel Karlsson

http://danielkarlssonblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

BP

28 februari 2010 15:05

Hej!!!!!!!!
Någon som tror på jordens undergång den 21/12 2012?Jag gör det iaf inte.Det är inte 100% bevisat att bara för att mayafolkets kalender tar slut detta datum &år,så betyder det slutet för jorden.Vad jag däremot tror på är att det kan inträffa en solstorm detta år som kan få stora konsekvenser för livet på jorden.Men någon undergång är det inte tal om.

 
Ingen bild

TiinBing

15 mars 2010 19:31

Ville bra säga att det står någonstans att Nostredame såg så långt fram i tiden som år 2797 :P

 
Ingen bild

Svensson

21 februari 2011 00:25

men vafan, ska man tro på alla dom så ska ju jorden gått under typ 30 gånger enligt jehovas:S

 
Ingen bild

profet

28 mars 2011 10:43

Enligt mayakalendern Så skall jorden gå under 2012 NEJ! Deras kalender tar endast slut precis som våran tillex.När vi byter mellan 2011 och 2012

 
Ingen bild

Mia

28 mars 2011 14:00

Kanske Nostradamus såg i sin syn en härdsmälta i Japan...?

 
Ingen bild

Nina

1 april 2011 19:50

Lina, mayaindianerna har aldrig förutspått att jorden ska gå under den 21 december 2012. Det enda som händer är att deras cykel tar slut, och börjar på en ny, inget mer med det. Alla har fått detta helt om bakfoten verkligen... De kunde ju inte göra en kalender för all evighet framåt, rätt logiskt

 
Ingen bild

Petra

5 april 2011 09:18

Jag tror bara att ngt kommer att hända, dock inte att jorden kommer att gå under, för att Nostradamus sa att människan kommer aldrig att dö ut, sen så har han ju ritat en massa bilder till sina profetsior, och den sista bilden som har med 21 december 2012 att göra är, och då har en av dom dära 3 tanterna som spinner livets tråd försvunnigt, sen så håller han upp livets bok, och då står det inget skrivet i den, men det är en massa sidor kvar, fast dom är tomma, och om det hade varit världens undergång så antar jag att boken hade varit slut?
+ Mayakalendern dom har hittat några kaländrar som slutat på 1970 talet osv, så ah, men som sagt tror att ngt stort kommer hända, eftersom jorden är väldigt aktiv nu och + kan det ske ett pol skift, vilket rubbar klimatet totalt, och 2012 är det exakt 40000 år sedan alla neandertalare dog ut och den moderna människan kom fram, och en annan sak, den supervulkanen i USA i Yellowstone kan få ett utbrott, för den har nu blivigt aktiv, och flera skalv har upptäckt nära vulkanen, och om den skulle få ett utbrott skulle den ödelägga hela USA och temperaturen skulle sjunka 12 grader i hela Europa, vilken skulle leda till hungersnöd, eftersom växterna och ah alla skördor skulle frysa och inte växa, ursäkta min stavning är sjukt trött

 
Ingen bild

Bods11

25 maj 2011 17:01

http://xn--krlekochrespekt-0kb.org/index.php?topic=4617.0
på denna sida läste jag om att även med hjälp av någon sorts "spåsätt" med hjälp av mynt, han gjorde en graf av denna information han av mynten och datumen stämmer tydligen väldigt bra med Romarrikets fall, amerikas upptäckt, andra världskriget osv. Tidslinjen slutade sedan på ett väldigt speciellt datum: 21 December 2012.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards