Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Gammal kärlek

Av John - 3 september 2008 17:16

Vet att jag har tjatat en del om Gary Numan nu men jag vet ändå vart mitt hjärta ligger just nu i musikväg och det är ganska självklart att det fortfarande är Korn.


Kommer ihåg när jag var typ 12-13 år och hörde talas om Korn för första gången. Då jag hörde dem för första gången hos mina kusiner (Twisted Transistor) så tyckte jag att det lät förfärligt. Hatade dem. Sen när min dåvarande flickvän började lyssna på dem frekvent trodde jag att jag skulle dö, fast det var mest System of a Down hon lyssnade på. Även fast jag gillar SoaD nu så hatar jag låtarna som hon lyssnade på... Fast jag lyssnar inte på SoaD längre av någon konstig anledning.

I.a.f när jag var i Belgien förra sommaren och hörde att Korn skulle komma tänkte jag "Ok, jag ger dem en chans." för då hade jag förväntningarna att de skulle vara bra. Jag kommer inte ihåg varför men jag var riktigt sugen på att höra dem, sen när de klev ut på scenen och började spela Right Now var jag inte lika sugen längre.... aldrig hört något värre tänkte jag. Nu älskar jag Right now. Det var inte förns de spelade Shoots and Ladders som det släppte och jag började tycka om dem. När jag kom hem så sökte jag på Youtube efter låten och började lyssna och nu äger jag alla deras skivor och sett dem live en gång till sen dess. Det var nästan kärlek vid första ögonkast.


Notera att de var "förband" till Iron Maiden, därför som jag stog längst fram. Väntade på Maiden. Därför bär Fieldy en Maiden tröja. Lite charmigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards