Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Sanktioner

Av John - 2 september 2008 17:10

Spelade nyss in en video som jag kommer visa snart här och jag var tvungen att dra på lite volym. Tänkte inte så mycket på det eftersom klockan är 17:00 och det är dag och jag behövde volym i tre minuter så jag kunde få ljudet inspelat.

Efter dessa tre minutrarna hade gått och jag hade stängt av och satte mig för att börja editera i datorn så ramlar ett papper ner i brevinkastet och någon knackar på. Jag skyndar mig till dörren för att se vem det är men ingen där. Varför knackade någon om ingen är där? Jag kollar pappret.


"Hej, GE FAN i att spela metal i 120 db på vardagsnätter.

Antingen skaffar du dig ett par hörlurar eller så gör du som jag skrev ovanför alltså ge fan i att spela musik helt och hållet


Nästa gång detta händer blir det hyresvärden :):)

Är jävligt less nu! Du vet att vissa kliver upp kl 7 på morgonen.


PEACE OUT /GRANNEN"


Det här oroar mig. Inte att han hotar mig med hyresvärden när jag bor i en bostadsrätt utan att han är både döv och dum. Om han är jävligt less så kan jag inte mer än be om ursäkt och jag skulle gärna göra det om han hade modet att prata med mig och inte skriva brev som jag inte vet vart jag ska svara. Tänker inte skriva 5 papperslappar och gå runt till alla mina grannar och skriva "Förlåt förlåt jag ska skärpa mig!" när det är bara en anonym granne som stör sig på det, eller som har sagt rakt ut att han eller hon stör sig på det. Det som oroar mig ännu mer är att han eller hon har VÄNTAT med att säga till istället för att sagt till på en gång när denna person var "less" och inte nu "jävligt less". Antagligen så är den utlösande faktorn att jag inte spelade metal alldeles nyss utan något annat och antagligen satt denna person och åt middag eller liknande och det var droppen.

Hurs som helst så tycker jag att det är märkligt att denna person har väntat fram tills nu eftersom jag har bott här i nu sex månader och om personen hade sagt till för 2, 3, 4 eller 5 månader sen så hade han kunnat sova dessa nätter antar jag. Om personen inte är nyinflyttad. Det var några som flyttade in här förut.

Om det är grannarna under mig, rakt under mig så vad ska de göra? Kasta ut mig? Då kan jag lika gärna be hyresvärden sova över hos mig så får de höra hur det låter på nätterna. Antar att jag har en väldigt hög tolerans nivå för det är en hel del techno osv som går igång där nere men varför bry sig? Jag har inga problem att sova. Det kanske den här grannen har men då kan jag inte mer än säga ursäkta MEN du borde ha sagt till tidigare.

Om det är gnällgrannen till höger om mig... herregud. Du kom hit och sa till mig för typ 3 månader sen och då var klockan 20:00 när jag lyssnade på System of a Down och jag hade gärna sett att du kommit tillbaka istället för att vänta fram tills nu.


Och dessutom.... det är fan inte metal! Jag lyssnar inte på någon metal!

O en sak till! Man skriver inte smileys för hand. Särskilt inte om man vill bli tagen seriöst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards