Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Poliser

Av John - 14 september 2008 20:30

Jag har växt upp i en ganska polispräglad miljö. Jag har haft en hel del med poliser att göra i min ungdom, kanske för att jag har bott med två stycken i 15 år. Tycker deras yrke verkar... skittråkigt. Jag har varit otaliga timmar på polisstationer, bl.a Östersunds. Världens tråkigaste byggnad. Jag klarar inte av stället längre, det är stort, brunt och tråkigt.

Är det en generalisering av polisyrket? För när man pratar med andra poliser som har mer praktiska tjänster verkar det vara betydligt mer underhållande.

Det skulle vara ganska intressant att vara polis om man hade en rolig tjänst. Något som stör mig är synen på poliser, de verkar vara hatade av allmänheten. För att? För att de ser till så att folk inte bryter emot lagen? Är det därför de är hatade?

Tänker ganska mycket på Göteborgskravallerna. Det är inte konstigt att polisen sköt om jag säger så. Jag har tittat på en hel del filmer ifrån Youtube och sett bilder ifrån nyheterna när  det hände. Om ingen la märke till det så haglar det gatustenar över polisen. Är det konstigt att polisen skjuter tillbaka? Ja, jag håller med att det är förjävligt att polisen slog demonstranterna om de blev tillfångna tagna men om demonstranterna skulle fånga in en polis.... hmm... Jag tänker, hur skulle ni behandla polisen då? Vänta, ni kastar sten på dem och ni förväntar er att ni ska bli behandla med respekt? Det är ett jävligt konstigt sätt att resonera. Det är en självklarhet, oavsett om det är hemskt eller inte att våld föder våld. Om alla hade skött sig den dagen så hade ingenting hänt. Det är jävligt synd att det fanns seriösa demonstranter där som ville uttrycka sin åsikt så kommer ett gäng idioter dit och förstör alltihopa och får Göteborg se ut som en krigszon.

Tar inte polisen i försvar för jag vet att alla poliser inte är goda och fina men ni som säger att polisen misskötte sig den dagen borde kolla upp vad de fick utstå. Det har sagts en väldans mycket om de stackars demonstranterna men det var kaos i polisstyrkan och de fick skador precis som demonstranterna och det var inte poliser som orsakade skadorna på andra poliser utan det var idioter som kastade sten som orsakade de skadorna och då är det inte konstigt att de sköt. Jag hade skjutit som bara fan om någon kasta sten emot mig och jag hade ett vapen. Är det konstigt?

Nu pratar jag moraliskt, är det konstigt? Det som jag tycker är konstigt är att de inte sköt ihjäl någon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards