Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Det äter mig.

Av John - 9 september 2008 19:16

Det gör så satans ont, fysiskt så det är svårt att beskriva... Som tur så går det över efter ett par timmar men sen kommer det alltid tillbaka ett par dagar eller någon vecka senare. Nu äter det upp mig och det är inte behagligt. Det gör så ont så jag klarar inte ens av att lyssna på musik. Smärtan gör mig stressad på något vis. Pratade med sjukhuset igår och de sa att de skulle skicka mig vidare för de kunde inte hitta några fel på mig. Det känns väldigt tryggt... jag har aldrig haft såhär ont och ändå efter tre stycken provförsök så har de ändå inte hittat någonting och jag har ätit medicin två gånger.


Sen så litar jag faktiskt inte på dem. Det är många här i Sverige som inte litar på polisen men jag har växt upp i vad man kan kalla "polismiljö" så jag känner mig trygg med dem. Däremot litar jag inte på läkarna. Jag litar inte på mediciner och att de har gett mig medicin och inte har hjälpt påverkar inte min syn på medicin till det bättre. Håller mig alltid borta ifrån piller och liknande. Äter inte huvudvärkstabletter eller någonting. En del verkar proppa i sig hur mycket piller som helst men försvinner smärtan eller finns den kvar fast man inte känner den? Tanken att smärtan finns men man känner inte den är läskig tycker jag. Fast jag tar gärna emot bedövning om de ska operera mig, jag vill inte känna smärta men det är ändå läskigt.


Adrenalin hjälper verkligen har jag upptäckt. Jag har väldigt låg smärtgräns tycker jag. Tycker det mesta gör ont faktiskt, kan tyckas vara mesigt... Men när jag är på konsert, när jag har stått längst fram och oftast inte sovit något eller ätit något på hela dagen så då när musiken sätter igång så har man en motivation och adrenalinet rusar och man glömmer bort allt med smärta och hunger att göra.

Göteborg var en plåga. En 150kg's dam försökte ta sig fram och ta min plats när jag hade stått ute över natten och först hållit på att grillas till döds till att sen frysa ihjäl till att till sist grillas till döds igen. Så allting går bra under Maiden, jag kommer längst fram och hamnar brevid två stycken danskar. De hade helt ok kroppsform med muskler och de verkade pigga och glada. Sen in under konserten kommer hon... mardrömmen. En av killarna blir tvungen att ge sig för att det blir för hårt tryck bakifrån men jag tänkte inte röra mig. Så det hon gör är att hon lägger fram en arm till staketet och försöker trycka mig åt sådan så det skapas ett utrymme för henne att komma fram. Jag vägrar såklart att ge upp min plats till någon idiot som kom på morgonen så jag står kvar och försöker inte röra mig en cm. Som tur är så är jag så satans smal så det gör ont att trycka på mig och det här känner hon väl av så helt plötsligt börjar hon nypa mig. I sidan, på bröstkorgen osv. Jag ber henne mer eller mindre dra åt helvete för hon kommer inte fram. Det går att trycka sig fram men när man har kommit så långt så det inte finns någonstans att ta vägen kan man inte trycka längre och det är jävligt packat där framme. Man kan inte ta sig någonstans och jag VÄGRAR be vakten lyfta bort mig så hon kan ta min plats. Då svimmar jag hellre så de får bära bort mig. Då frågar hon mig om jag någonsin varit på konsert tidigare... dummaste frågan någonsin. Till sist känner jag hur det börjar sticka i ljumskarna, nära mitt könsorgan och blev livrädd att hon hade nålar som hon försökte trycka in i mig eller någon substans som hon ville spruta in i mig (säkerhetskontrollen vid insläpp är inget att lita på...). Som tur var det inget och jag antar att det var hennes naglar. Till sist ser vakten vad som händer och kommer fram och då börjar hon säga att jag slår henne. VA?! VA VA VA?! Ok, jag slog henne inte men jag avlägsnade hennes arm med min armbåge så hon inte kunde trycka ut mig... men som tur är så har vakten sett det här och säger åt henne att hon måste backa eller låta bli mig. YES! Victory! Success! Där slutade hennes terrorvälde och jag och den sista dansken kunde njuta av sista delen av konserten. Hon hade varit på honom också.

Då jag var på Graspop tror jag att jag förolämpade en israel som försökte ta min plats... Jag och Manda stog brevid en kille som var ifrån Belgien och vi hade pratat hela dagen om vad han arbetade med (Han arbetade inom musik och hade träffat Bruce Dickinson bl.a och bodde på samma hotell som Maiden gjorde då de var på Graspop just då.) och under Maiden så kommer en kille bakom oss som försöker avlägsna mig och jag skriker "Germans approaching! Six O'clock!" (Andra världskriget skämt. De uppskattar inte sånt.) och han ropar tillbaka "I'm from Israel!" Kändes jävligt oförskämt att indirekt kalla en israel för nazist... men jag hade inte tid att be om ursäkt för jag hade en konsert att titta på och han försökte mer eller mindre döda mig.


Det är något jag retar mig på. De som inte köar utan trycker sig fram. Det finns VÄLDIGT många sådanna, jag föredrar att köa. Kanske för att jag är så klen så jag skulle aldrig orka fysiskt att trycka mig fram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Ovido - Quiz & Flashcards