Sick-n-Twisted

Alla inlägg under augusti 2008

Av John - 22 augusti 2008 14:46

Ok, det gick snabbt. Kom på att jag har en video ute på Youtube som jag visade för min gymnastiklärare i slutet av trean för att jag var tvungen att bevisa att 3 timmars repsession VAR ett träningspass. (Jag hade i läxa att motionera två gånger i veckan och då tänkte jag att repen borde klassas som motion. Ni träningsnördar kanske inte tycker det...)

Så då tog jag och filmade detta när vi spelar (jag är den tokiga, i helsvart...) och jag spädde på ganska rejält. Jag orkar inte fysiskt hoppa omkring såhär i tre timmar men det visste ju inte hon om.

Har hört kommenterar som typ "Är du speedad på videon?" nej det är jag inte. Vanlig musik räcker gott och väl för att få mig gå igång.

Ljudkvalitén är väl inte den bästa... inte heller bildkvalitén. Ni ser även på 1:55 hur jag använder högerhanden och att det är därför min tumme gör ont... verkar ha fått ett permanent blåmärke där. Har en svart fläck som inte har gått bort på över 1 vecka nu. Den är verkligen kolsvart och röd runt kanterna. Bara jag inte har fått hudcancer nu p.g.a av basen...

Av John - 22 augusti 2008 13:41

Så slog man mer eller mindre sönder tummen på basen... ska som sagt filma någon gång när jag spelar så förstår ni hur det går till.

Tillsvidare så kan jag dela med mig med den här länken. Basisten i Korn, Fieldy, som spelar ett litet solo i början. Jag använder mig av samma teknik men jag är inte lika noga på över hur det ska låta och dessutom så har Fieldy några fler års av träning... började spela bas förra året.


Ska ringa sjukhuset idag och säga åt dem att det inte är någe kul just nu... de måste ta emot mig snart.


"I don't know your fucking name, so what?

Lets fuck!"


Korn - ADIDAS

Av John - 22 augusti 2008 04:55

Någon idiot kom förbi och dödade min knight på Tibia. Tack så jävla mycket. För övrigt så sög han totalt och tror han har makten nu. Synd för honom att det är jag som står för makten denna gång. Han ville att jag skulle betala 10.000gps men icke sa nicke. Han kommer inte få ett guldmynt av mig. I.a.f han lyckades tillslut döda mig när mina healings tog slut, grattis. Han var en premium master sorc. Så han springer snabbare och har fler magier. Så när jag dog på min knight kom jag in på min 56 free acc sorc. Springer skitsegt, lite magier... går till attack (han är level 53 men eftersom han är master så blir han ändå bättre än mig i styrka) Han flyr. Han springer som en tok och springer ifrån mig men jag hittar honom om och om igen, tillslut så kommer hans kompis, level 102 premium royal paladin. Alltså en väldigt hög level än min 56 free acc sorc... Trots att de är dubbelt så snabba som mig så lyckas jag skaka av mig jumbo-idioterna och sen står de och hotar mig och säger att de ska döda mig tills jag betalar. Vad ska jag betala för? För att de döda mig? Det är snarare de som ska betala mig, och vad har jag att vara rädd för? Två idioter som inte ens vet hur man springer redigt? De hade 0 pvp skills så att betala dem pengar vore att kasta pengar i sjön. Dessutom kan man inte lita på folk...


Det andra sättet jag håller på att dö av är matbrist. Det är riktigt illa på det och jag skäms... måste verkligen städa upp här och börja äta regelbundet. Vill gärna säga "Jag börjar när jag vaknar" men det är inte så lätt.


Fick dessutom precis höra att jag är lik Davis på en av mina bilder, lite kul.

Av John - 21 augusti 2008 22:53

Oj oj, nu blev jag anfådd... Det är så att vi har ställt min basutrustning i mitt sovrum. Hade den där medans vi lana för annars hade vi inte fått plats i vardagsrummet. Så jag tog basen och började spela lite, en melodi. Väldigt trevlig melodi, har text till den. Den som jag skrev tidigare. Går typ "I wish I was with you. I wish it all was true. But how could I ever trust in someone that I never knew" så började det spåra ut lite och tillslut så kom jag på mig själv hoppandes i sängen och spela avslutet på Somebody Someone med Korn.

Ni kan höra slutet på den här videon. Börjar vid 3:13. Det riffet på bas och hoppandes i sängen. Önskar bara jag kunde skrika "Someone" som Brian...

Jag skulle gärna vilja kartlägga min associationsbana där, hur jag tänkte. Älskar förövrigt låten. Otroligt tung (även fast "true" metalheads kommer säga att det är som popmusik...) och jag gillar att den skiftar mellan tungt och lugnt.

Av John - 21 augusti 2008 18:43

Blir man automatiskt ett pucko när man kommer in i den åldern (20-29 år)? Har nu haft flera dåliga erfarenheter av människor i den åldern och om det är så att man automatiskt anser sig stå över andra, känna sig mer mogen eller tro sig veta bäst i en åldern så kommer jag ta livet av mig den 29 december 2010.


Okej, här kommer dagens sanning. Det verkar som om ni, eller en del av er, ska inte dra alla i skiten... Men det känns som om en del av er tror att ni vet bäst, att ni kan bäst och att ni förstår bäst. Sorgligt nog verkar det inte vara sanningen. Jag önskar att jag kunde säga att ni var smartare, mer mogna och förstående än folk i min ålder och yngre men än så länge så har folk bara bevisat motsatsen. (Jag vet att ni som vet vad som har hänt de senaste veckorna kommer tro att jag pratar om en särskild person men det är tyvärr så att det finns flera. Det räcker inte med en utan det är en hel jävla armé!)

Av John - 21 augusti 2008 03:50

Sitter fortfarande och spelar. Helt otroligt... men nu är det nog dags att sova och imorgon städa.

Min lägenhet ser ut som om det har pågått ett kärnvapenkrig här. Fruktansvärt!!!

Av John - 21 augusti 2008 01:54

Om det finns någon person som jag avundas för sin närvaro på scen, sin inlevelse så är det Jonathan Davis. Han är verkligen i en klass för sig när det kommer till att stå på scen. Freddie Mercury må ha varit bland världens bästa frontmän men han trollband publiken och gav dem en show. Det var en skillnad mellan Freddie på scen och privat. Det är såklart skillnad mellan Davis på scen och Davis privat också men Davis på scen visar de känslor som han kände när han var ung. Tycker hans uttryck är helt underbara.

Vid 2:30 går han lös. ÄLSKAR!!! Vill också sitta i en stol och skrika inför en massa folk.

Av John - 20 augusti 2008 17:44

Lanet har precis tagit slut som jag skrev. Igår längtade jag tills det skulle ta slut, idag längtar jag tills nästa lan. Blev väldigt tyst och ensamt här hemma nu. Fast det var ett riktigt bra avslut. Inatt var skitkul, natten innan inatt var också skitkul. Mest för att Nille dog på Tibia och började leta på Eniro efter killen som döda han. Han fick reda på namn men inte adress... undrar om han kommer fortsätta leta och vad han hade tänkt att göra om han får tag på information. Både misshandel och olaga hot är olagligt och straffbart.

 Mord likaså...

Det var förresten en i Brasilien som blev mördad p.g.a av Tibia. Där har de verkligen tagit spel aningen för seriöst. Om jag kommer ihåg det rätt var det en 12 åring som blev dödad av en 16 åring eller om det var tvärtom. Herregud...

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards