Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av John - 25 augusti 2008 21:26

För första gånger på evigheter så känner jag mig trött tidigt på kvällen. Tror det kommer bli tidigt ikväll. Antingen tidigt eller inte alls. Har inte bestämt mig än...

Av John - 25 augusti 2008 19:03

Nu kommer det "musik"snack igen. Detta är nog en musikblogg har jag kommit fram till. Fast egentligen vet jag inte vad "bloggande" menas. Jag har aldrig förstått det, jag sitter bara och skriver det jag vill.


Har ont i vänstra smalbenet och i högra foten p.g.a av att jag spelar gitarr. Hur fungerar det!? Jo man får en hel del energi av att spela musik. Var nära på att slå sönder ett fönster här i lägenheten också...


Ska jag raka mig eller ska jag ha denna skäggväxt? Beslutsångest. Har otrolig beslutsångest överhuvudtaget om hur jag ska se ut just nu... Skulle gärna klona mig så jag kunde experimentera mitt utseende på den stackars klonen.

Av John - 25 augusti 2008 15:47

Jag vet inte vad det är men något är det i den här låten som gör så tårarna sprutar. I första versen. Kunde inte hålla mig, är ganska känslig för musik. Musik är nog det som kan få mig på fall... hittills har musik berört mig djupare än kärlek har gjort. Om Korn skulle göra slut med mig skulle jag hoppa ifrån balkongen...


Det är Brian "Head" Welch som har skrivit eget material efter han hoppade av Korn för sin dotters skull. Han blev kristen och nu skriver han sin egna musik. Först tänkte jag "Hur fan låter kristen musik? Kan ju inte låta vettigt." men jag har totalt ändrat min åsikt. Har hört två låtar nu som är så otroligt satans bra så det inte är klokt. Låten här heter RE-BEL, första versen får mina ögon blanka. Kan du lyssna på låten och läsa första versen utan att känna dig berörd? Isådannafall så har du ingen inlevelseförmåga..


My step dad, he hates me so
He hits me all the time
But when we're around people,
He acts like we're all fine
My real dad, he left us all one day
When I was born
Mom got drunk and told me
That my dad loved me no more


Av John - 25 augusti 2008 13:07

Jag träffade/dejtade/var tillsammans med för ett kort ögonblick/pussades med en tjej någon månad sen. Det var en blixtvisit i himlen och att det tog slut gjorde mit ganska bitter som ni kanske har märkt om ni har läst tidigare inlägg. Skit i det... det viktiga är vad vi pratade om. Religion.

Religion är något som skänker hopp till miljontals, t.o.m miljardtals människor runt om i världen. Det är en tro på något gudomligt. Vi tar just de västerländska religionerna, kristendom, judendom och islam. Så tar vi det väsentliga, livet efter döden. En himmel, ett paradis eller ett helvete. Vi pratade en hel del om det här till en början och vad hon tror på har ingen något att göra med, däremot tänker jag dela med mig vad jag tror, eller rättare sagt inte tror.

Jag har fått höra olika versioner genom livet om vad som händer när man dör, av kristna, judar och muslimer. En version är den att man hamnar i himlen om man har varit god, eller i helvetet om man har syndat.

En annan version är den att man hamnar i himlen eller så kan man välja bort att leva med Gud, vart man hamnade då fick jag inte reda på, eller helvetet.

En är den att man hamnar i dödsriket och väntar på att Messias ska återvända till jorden, och att jorden är himlen. Om man har syndat hamnar man i helvetet.


Observera, helvetet! Vet ni vad helvetet är? Jag vet inte vad helvetet är men jag har hört att det beskrivs i Uppenbarelseboken som en brinnande sjö. (Säg till om jag har fel.)

Jag har även hört att helvetet har sju steg, desto ondare man är desto längre ner i helvetet hamnar man. Längst ner sitter någon (djävulen?) och tuggar på tre personer. En av dem är Judas bl.a Han är väl för övrigt en av världens mest hatade personer genom tiderna... Men vad gjorde han? Vad gjorde han för fel? Han förådde Jesus. Guds son. Det finns fler än Jesus som har blivit förådda här i världen men de blir inte tuggade på i evigheter.

Är helvetet rimligt? För att ni ska förstå hur jag tänker så vill jag först säga att jag tycker Hitler och Stalin är båda två fruktansvärda personer. Jag känner avsky vid tanken på vad de gjorde emot miljontals av människor. De om några har syndat! Men är helvetet rimligt, frågar jag återigen? Varken Hitler eller Stalin lär ha klarat sig ner på sjunde nivån i helvetet utan de lär sitta på sjätte, i evigheter. Om de nu är i helvetet så är de där för evigt.

Se ordet "evigt". Det är inte "livstid" utan det är "evigt". Hur lång är en evighet?

Jag föddes för 19 år sen snart. Det är cirka 63 år sen andra världskriget tog slut. Det är cirka 2008 år sen Jesus föddes. Det är cirka 5300 år sen Ötzi frös in i isen i Alperna. Det är cirka 100.000 år sen som Homo Sapiens kom till. Det är cirka 65.000.000 miljoner år sen dinosaurierna dog ut på denna jord. Det är cirka 4.600.000.000 år sen som solen kom till. Den beräknas att finnas i ungefär 3.000.000.000 år till i den form den har nu (stressa inte, ni hinner leva). Nu har jag gått igenom en period på cirka 7,6 miljarder år. En evighet är längre än så gott folk. En evighet varar för evigt och 7,6 miljarder år är kort jämnfört med den evighet som Hitler och Stalin kommer torteras. Är det verkligen rimligt att två människor som har syndat straffas så fruktansvärt? Jag känner förstås sympati för judarna, för de som dog i arbetslägren i Sovjet men deras lidande är KORT jämnfört med vad Hitler och Stalin kommer uppleva OCH folk som har begått betydligt lindrigare synder än vad de har gjort.

Jag säger inte att de förtjänar himlen för de de gjorde men de förtjänar inte helvetet heller, inte för evigt.

Ingen vettig människa kan önska någon annan medmänniska evigt lidande... en livstid av lidande är kort jämnfört med en evighets lidande. Det är ett väldigt orättvist system som Gud har satt upp åt oss om det är så. Med tanke på att vi är människor. Vi lever som vi har blivit lärda att leva, vi begår alla misstag. En del större en del mindre.

"Om ni hade trott hade ni kommit till himlen!" finns det säkert de som säger... Då vill jag säga till den katolska prästen som är döende i AIDS

"Om du hade burit kondom hade du överlevt!"

för det är lätt att vara eftersmart men svårare att tänka sig för. Jag vill gärna tro på att det finns någonting gott efter livet, någonting man kan se fram emot när man dör men det är svårt när man tänker på helvetet. Då är det lättare att inte tro alls för om jag säger att jag tror på en himmel där de goda kommer, så indirekt säger jag att det finns ett ställe dit syndarna kommer... ett helvete och jag vill inte att en människa ska straffas för evigt för sina misstag.

Kan däremot säga att jag hoppas att det finns ett liv efter döden. En plats där alla återsamlas, onda som goda men ingen bryr sig. För vad spelar sekunderna i jordlivet för roll när man är en del av evigheten?

Av John - 25 augusti 2008 09:58

Det här är ett helvete, har ätit medicin nu två gånger men inget har hjälpt. Ska iväg idag till mina föräldrar och till sjukhuset igen imorgon. Förhoppningsvis så lyckas de lokalisera problemet....

Av John - 25 augusti 2008 02:30

För ett år sen så bröt jag upp med min dåvarande flickvän. Hittade en text till en låt som jag skrev då tillsammans med Anton. Verkar vara en unversiell text. Tror alla kan likna sig med den någon gång här i livet.

Ångrar att vi inte körde den här låten live någon gång... tror den hade blivit riktigt bra med energin som live ger. Inspelningen är jävligt kass men det får duga ändå.


"Calling you that special night

Is what really began this fight

Waking up next to you

Is the worst thing I could do

From your eyes I could tell

This would be a trip to hell

Waking up next to you

Is the worst thing I could do


Why do you ignore the problems that you've caused

Why do you ignore the lies that I've been told

Why do you ignore the feelings that you've hurt

Why do you ignore this fucking pain


Pain, like your ignorance

Pain, Like your thoughtless ways

Pain, Like the words you choose

Pain, you're the one who'll lose

You got something on your side

Your head high and walk with pride

We all wonder what you will say

When we bring this up today


Why do you ignore the problems that you've caused

Why do you ignore the lies that I've been told

Why do you ignore the feelings that you've hurt

Why do you ignore this fucking pain


Pain is all the same

Pain is all the same

Pain is all the same

Pain

It has driven me insane

Our relation was in vain


Why do you ignore the problems that you've caused

Why do you ignore the lies that I've been told

Why do you ignore the feelings that you've hurt

Why do you ignore this fucking pain"


Nuclear Hangover - Pain

Av John - 25 augusti 2008 01:43

Jag har för mycket fritid och för lite att göra. Imorgon börjar skolorna och folk börjar bli mer och mer upptagna. Här sitter jag och gör ingenting. Det är alltid lika kul att vara såhär uttråkad.

Jag vet exakt vad jag vill göra men jag har inte energin just nu...


Slumpar nu låt så får vi se vad som ska skapa tinitus ikväll... Det blev: Korn - Clown. Bra val! Vi citerar lite ifrån låten också:


"Scream at me again if you like

Throw your hate at me with all your might

Hit me cuz strange I'm strange hit me

Tell me I'm a pussy and you're harder than me"


Kolla på Clown videon på Youtube, Brian "Head" Welch är så satans snygg i den!

Och ja, jag har tänkt över min sexualitet och bara för jag tycker Nikki Sixx, Brian "Head" Welch och Jonathan Davis är riktigt heta så är jag inte homosexuell än så länge...

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards