Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av John - 4 augusti 2008 18:57

Vill för det första innan ni läser detta att detta är ett skämt. Ingenting ska tas seriöst. Om ni lätt blir stötta eller upprörda, läs inte...


HIV, rädda världen?

Jag har tagit ett HIV test (efter uppmaning av läkarna) och det visade sig vara negativt, tackar.

Men jag började tänka... HIV är inte dödligt, det bara sänker levnadslängden. Du dör inte i HIV men HIV är en stor bidragare till varför folk dör. (Eftersom det nedsätter immunförsvaret till 0 så dör man av andra sjukdomar runt omkring, om jag har förstått det rätt vill säga. Rätta mig om jag har fel.)

I.a.f för att fixa tre flugor i en smäll så bör man smitta alla i hela världen med HIV.

Varför?

Jo för om alla är smittade med HIV så kommer folk dö snabbare, när fler folk dör desto mer minskar jordens befolkning. Vi är inte överbefolkade än men vi kommer bli kära vänner, vi kommer att bli. Särskilt sen när polarisarna har smält och vattnet höjs och vi kommer få klimatflyktningar. Då kommer världen att vara i kaos.

För det andra, om alla är smittade med HIV finns det inget att oroa sig för. Då slipper man oroa sig för att bli smittad av HIV. (Kondomer bör finnas kvar dock för det finns fler sjukdomar som är mindre trevliga att få, dessutom oönskade barn.)

För det tredje, om alla är smittade med HIV så kommer forskare att arbeta ännu mer med att hitta ett vaccin. Jag tvivlar inte på att de arbetar hårt nu men som en kille sa om hackers:

"Om ett företag har två personer som arbetar 8-17, 5 dagar i veckan med att utveckla kopieringsskydd så kommer det ändå inte hjälpa för det finns tusentals ungdomar som lever på 4 timmars sömn och Cola som kommer göra lika mycket jobb på en dag som de har gjort på ett år. You can't beat the numbers."

Alltså, om vi säger att det finns 10 forskare som arbetar med att utveckla vaccin kommer det gå fortare senare om 1000 forskare arbetar dygnet runt att utveckla vaccin, motivationen blir deras egna överlevnad.


(Ta allting oseriöst...)

Av John - 4 augusti 2008 15:27

Då är mina föräldrar ute och jobbar igen, ingen aning när de kommer hem eftersom de arbetar övertid just nu p.g.a av en speciell anledning.

Riktigt skönt, har en riktigt bra stereo här så jag kan spela hur högt jag vill. Det är ingen liten grej så jag kommer upp med ganska hög volym om man så vill men det kan vara aningen skadligt för hörseln.

TV, dator, stereo... låter som en lugn dag men jag saknar fortfarande Östersund. Även fast jag inte umgås så ofta med folk så är närheten till folk viktigt för mitt psyke, alltså jag KAN träffa folk om jag vill men här kan jag inte ens det.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards