Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av John - 16 augusti 2008 19:10

Sitter här på lan och lyssnar på musik. Bra musik. Underbar musik. Helt otrolig jävla fantastisk musik.

Vet inte om det har med mitt humör att göra men det här är det bästa jag har hört på länge, sen jag hörde Who needs you med Queen ett par dagar före jag åkte till Tyskland för två månader sen ungefär. Det är verkligen skitbra.

Dessutom så hoppas jag att en del personer också kommer tycka om det här. Det är en kombination av två världar, Korns värld och HIM. Jag tycker inte om HIM's musik, tycker inte om deras framträdande men jag har hört av flera personer som tycker att Ville Valo är otroligt snygg.

Här är ett videoklipp ifrån en film som heter Queen of the Damned. Sångaren i filmen liknar Ville aningen, men det bästa av allt, det är Jonathan Davis som sjunger och låten är skitbra (men videon är sämre. Så om ni prompt vill se videon visst. Annars så kan ni bara lyssna på låten.)

http://www.youtube.com/watch?v=mm9sE_O2mIA&feature=related

Fantastiskt... älskar hans röst.

Av John - 16 augusti 2008 15:56

Förra året så såg jag att Korn skulle komma till Sverige i februari och spela i Göteborg och Sthlm, pratade med Tina, vi köpte biljetter till Göteborgsspelningen (varför vi valde just Göteborg kommer jag inte ihåg men vi hade någon anledning. För vi hade boende i Sthlm också precis som i Göteborg.)

Sen fick jag reda på att Jonathan Davis, Korns sångare skulle spela i Malmö och Sthlm akustiskt. Både Korn låtar, egna låtar som covers. Funderade länge på om jag skulle gå i Sthlm eller Malmö men innan jag hann bestämma mig så fick jag reda på att hans akustiska europaturné hade blivit nerkortad och att han inte skulle spela i Sverige. Blev förstås besviken men nu är jag ännu mer besviken än tidigare. Tog mig tid att lyssna på några av låtarna som inte var Korn låtar och det är verkligen skitbra musik. Först ville jag se han för Kornlåtarna akustiska men nu vill jag höra alla låtar!


Jag sitter ganska mycket och spelar akustiskt hos mina föräldrar och det här är mina gitarrfantasier "förkroppsligad": http://www.youtube.com/watch?v=3v7V-4qhjYk&feature=related älskar det. Så satans bra.

Av John - 16 augusti 2008 15:00

Lan hemma hos mig just nu, Hey Daddy med Korn är det som spelas. Riktigt tråkigt just nu för vårat internet verkar dö sakta men säkert...


Första gången på länge som jag sov i min säng inatt, har sovit i soffan för jag klarar inte av att sova i sängen av någon anledning. Jag å Valle sov i min dubbelsäng, mysigt mysigt. Fast han gick upp när jag gick å la mig typ...


Måste fixa internetet. Det här fungerar inte.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards