Sick-n-Twisted

Alla inlägg under augusti 2008

Av John - 25 augusti 2008 02:30

För ett år sen så bröt jag upp med min dåvarande flickvän. Hittade en text till en låt som jag skrev då tillsammans med Anton. Verkar vara en unversiell text. Tror alla kan likna sig med den någon gång här i livet.

Ångrar att vi inte körde den här låten live någon gång... tror den hade blivit riktigt bra med energin som live ger. Inspelningen är jävligt kass men det får duga ändå.


"Calling you that special night

Is what really began this fight

Waking up next to you

Is the worst thing I could do

From your eyes I could tell

This would be a trip to hell

Waking up next to you

Is the worst thing I could do


Why do you ignore the problems that you've caused

Why do you ignore the lies that I've been told

Why do you ignore the feelings that you've hurt

Why do you ignore this fucking pain


Pain, like your ignorance

Pain, Like your thoughtless ways

Pain, Like the words you choose

Pain, you're the one who'll lose

You got something on your side

Your head high and walk with pride

We all wonder what you will say

When we bring this up today


Why do you ignore the problems that you've caused

Why do you ignore the lies that I've been told

Why do you ignore the feelings that you've hurt

Why do you ignore this fucking pain


Pain is all the same

Pain is all the same

Pain is all the same

Pain

It has driven me insane

Our relation was in vain


Why do you ignore the problems that you've caused

Why do you ignore the lies that I've been told

Why do you ignore the feelings that you've hurt

Why do you ignore this fucking pain"


Nuclear Hangover - Pain

Av John - 25 augusti 2008 01:43

Jag har för mycket fritid och för lite att göra. Imorgon börjar skolorna och folk börjar bli mer och mer upptagna. Här sitter jag och gör ingenting. Det är alltid lika kul att vara såhär uttråkad.

Jag vet exakt vad jag vill göra men jag har inte energin just nu...


Slumpar nu låt så får vi se vad som ska skapa tinitus ikväll... Det blev: Korn - Clown. Bra val! Vi citerar lite ifrån låten också:


"Scream at me again if you like

Throw your hate at me with all your might

Hit me cuz strange I'm strange hit me

Tell me I'm a pussy and you're harder than me"


Kolla på Clown videon på Youtube, Brian "Head" Welch är så satans snygg i den!

Och ja, jag har tänkt över min sexualitet och bara för jag tycker Nikki Sixx, Brian "Head" Welch och Jonathan Davis är riktigt heta så är jag inte homosexuell än så länge...

Av John - 24 augusti 2008 22:07

Nikki Sixx... bland världens snyggaste personer oavsett kön. Allt med han är snyggt, hans ansikte, hans kläder (nuvarande kläder, är inte så förtjust i hans BDSM utstyrsel under tidiga 80talet...), hans hår, hans basar (vill ha hans Thunderbird bas med lackerade porrbilder, vore nice.)

Tack vare han som jag fick inspirationen att börja spela bas. Spelar inte direkt som honom, har som sagt blivit väldigt influerad av Fieldy ifrån Korn. (som också är snygg nu för tiden)

Se videon för att se världens snyggaste person. Så ni vet vem Nikki är, så är det galningen på den andra filmsnutten som viftar med en bas upp och ner.


"I'm a dirty little whore

I'm everything and more

Looks like I'm fake just like you"


Mötley Crüe - Fake

Av John - 24 augusti 2008 20:03

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om abort än. Tycker att det bör inte spela någon större roll om man tar bort ungen i magen. Den har inte fått sitt liv än, eller har den? Nej. Det tycker inte jag. Isådannafall så borde man få dåligt samvete varje gång man har utlösning för man har slösat 6 miljarder potentiella halva barn.

Men om man nu ska låta abort vara laglig, varför är de så mesiga? Hur länge är det man kan göra abort? Tredje månaden någon? Jag vet inte, jag är inte påläst. Tredje månaden!? Det är ju ingenting! Det ska vara aborträtt fram tills tredje månaden efter barnet är fött! Barnet blivit fött men den har egentligen inget riktigt liv.

När får man ett riktigt liv? När man är ett år? Två år? Fem? Äldre? 20? 30?

Vad är hemskast, om en 20 åring dör eller om en två månaders baby dör? (Inte rent känslomässigt, utan teoretiskt. Jag hade gråtit livet ur mig om mitt barn, syskon, anhörig hade dött vid två månaders ålder. Samma sak om 20 åring.)

Babyn hade hela livet framför sig, den som är 20 år hade fått en försmak på vad livet har att erbjuda. Han eller hon visste vad livet innebar, det visste aldrig babyn.

Nej, jag tänker inte jämnföra. Jag vågar inte. Jag tycker att döden är alltid lika hemsk. Nu blir jag lite motsägelsefull eftersom nyss sa jag abort fram tills 3 månader efter födsel men det gott folk var ett skämt. Det är okej att skämta om sådanna saker, för om man ska börja förbjuda skämt kommer det inte finnas någon kul humor. Men det är åtminstone något tänkvärt, när börjar livet?

Av John - 24 augusti 2008 18:06

Jag förstår inte varför alla, eller inte alla... men de flesta klagar på gitarristerna i Korn. Okej, det är tycke och smak såklart som styr och ställer men de är inte dåliga gitarrister. Precis som killen i Dragonforce heller inte någon dålig gitarrist. Det som jag stör mig på däremot över de "otroligt fantastiska gitarristerna" är att allting ska vara så tekniskt svårt så det går inte spela för en vanlig dödlig. Är det verkligen genialiskt? Det bevisar att de är snabba i fingrarna men bevisar det att de är musikaliska? Jag kan skriva på tangentbordet jävligt snabbt, kanske jag ska jämnföra mig med dem. Alfabetet på 2 sekunder. ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ, se två sekunder.

Det jag tycker är genialiska gitarrister är de som kan spela, få det låta bra och ändå inte vara komplicerat eller gå i 220km i timmen. Vilka är då dessa gitarrister? Slash t.ex En del saker han gör kan vara aningen krånglig för den vanliga dödliga gitarrspelaren som jag, men en hel del fixar man. Det "obligatoriska" fixar man som Paradise City, Welcome to the jungle, Rocket queen, Sweet Child O'mine osv.

Korns gitarrister, det kan vara aningen konstigt en del gånger för att de spelar på 7 strängade gitarrer men det mesta är inte så komplicerat.

Iron Maiden, deras låtar är väldigt lätta och lättspelade melodier.

Det är genialiskt när alla kan spela men bara de kan komma på.


Exempel, Shoots and Ladders, Korn, instrumentalt. Väldigt vacker låt tycker jag:

Av John - 24 augusti 2008 13:56

Äntligen var det städat, dammsugit och rent här. Förhoppningsvis så kommer jag kunna hålla det städat i framtiden också.

Av John - 24 augusti 2008 03:42

Inte konstigt att jag har börjat spela spel igen, när man kollar på min msn är den helt död vid den här tidpunkten. Endast de som är som jag, nörd, är vaken och har lust att samtala. Fast det blir inga långa samtal eftersom efter man har sagt "hej" till dem, dödar man dem.


LOVAR att jag ska städa imorgon. Annars så kommer jag att dö i en hög med avfall... plågsamt.


Ser även fram emot imorgon, ska få låna en dvd som är inspelad när vi spelar live med Nuclear Hangover. Vill tillbaka dit!


"No one ever told me that life was gonna be this way

How was I supposed to know what we're going through

Even tho times stands still life is catching up with me

Will I lose it all

Will I stand or fall"


Nuclear Hangover - Sunday mourning


"We all wanna live as long as possible

But in the end survival is impossible"


Nuclear Hangover - Death


Måste bara få kommentera Death texten. Det är ett text ifrån ett stick som jag skrev när mina släktingar droppade av livet en efter en förra vintern. Vi människor vill överleva så långt som möjligt, det garanterar jag er alla. Nu kanske någon börjar skrika "Men de som tar självmord!" och jag kommer svara med att de som tar självmord vill också leva så länge som möjligt. Det är när de inte finner någon annan utväg än döden som de tar livet av sig, och då har de levt så länge de har kunnat. Skulle vilja påstå att impulssjälvmord är ganska ovanligt, även om de kanske sker.


"All this will end

One day

I see your beautiful smiling face

Like so many other things will decay

And become an empty silent space


I wish there was a way out

I wish there was a way to live


All the beautiful people that I've met

They will all one grey day be gone

The fear inside of me is close to get

A grasp around of me all alone


I wish there was a way out

I wish there was a way to live


We all wanna live as long as possible

But in the end survival is impossible"


Nuclear Hangover - Death

(Hela texten, till Jonas, Thore, Jonas och Ebon.)


"Age, disease, carcrash

From living humans to dead ash"

John - Gone

Sex

Av John - 24 augusti 2008 00:08

Sex är för många främmande, för andra en vardaglig syssla. Man kan dedikera sin kropp åt en person i sitt liv eller så kan man dela sin kropp med flera. En del är kära eller älskar varandra, andra har det för att stimulera sina fysiska behov. Sex är inte bara för fysisk och psykisk njutning utan även en livsviktig funktion här i livet. Eftersom världen går vidare när vi är döda, så våra barn och barnbarn ska föra mänskligheten frammåt.


Men för mig, vad är sex? Vad är sex för dig? Jag börjar:

Sex är något som är otroligt fysiskt stimulerande, att känna en annan människas närhet. Man kan fysiskt inte komma närmare än människa. (Om man inte är kirurg och trycker ner händerna i magen på någon.) Man blir ihopkopplade till en enhet, en kropp under ett par minuter, timmar.

Men... det finns alltid ett men när det gäller det här. Men när man har sex för den fysiska stimulansen så går det lika bra att runka. Helt klart. Finns flera anledningar: 1) Man behöver inte bry sig om någon annan. 2) Man får komma när man vill, hur man vill, var man vill. (Även fast det inte finns så många ställen att komma på...) 3) Man slipper oroa sig för kondomer, sjukdomar och graviditet.

Jag påstår nu inte att runka är bättre än sex. För att sex med någon man är kär i, någon man älskar* är något otroligt speciellt. Då spelar den fysiska stimulansen mindre roll och den psykiska stimulansen tar vid. För det är den bästa hjärnmassage jag kan tänka mig, att få ligga så nära en person som man verkligen tycker om, som man har längtat efter.


*Älskar: Folk kastar ur sig att det är ett starkt begrepp som missbrukas. Precis som hatar. Det brukar vara vuxna som älskar varandra, och sen är det ungdomar som har tonårsförälskelser. Men hur förklarar ni då alla skiljsmässor? Älskade de varandra eller var de bara förälskade? Kommer människan någonsin kunna älska en annan människa fullt ut? Jag har hört att rent kemiskt så kan man vara förälskad i 2 år så man kan hinna fortplanta sig och gå vidare. Om detta stämmer eller inte vet jag inte, har inga källor men det går säkert att kolla upp. Men kan en människa verkligen älska en annan människa fullt ut, helt och hållet?

Jag tror att det går. Jag är övertygad om att mina föräldrar älskar varandra, har haft ganska tur om man säger så. De har varit gifta i runt 25 år och jag ser inte att det kommer ta slut någon gång snart heller. De älskar verkligen varandra.


Jag dricker inte alkohol, använder inte något nikotin, inga droger men jag har gärna sex med någon som jag är kär i.


"It's true what they say

Fucking for love might be the last legal drug"


Korn - Last legal drug


"I don't know your fucking name

So what, lets fuck!

All day I dream about sex"


Korn - ADIDAS

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards