Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av John - 22 augusti 2008 22:29

Är riktigt sugen på att lana igen känner jag, även fast det ser ut som ett det har pågått ett kärnvapenkrig. Tyckte det senaste lanet var toppen, riktigt kul. Jämnfört med det före detta, det var det värsta jag har varit med om. Fast det berodde nog inte på lanet i sig utan att jag precis hade kommit hem ifrån Helsingborg och hade en hel del funderingar.


I.a.f det jag har som tanke, en idé/fantasi. Inget jag kommer genomföra, för om jag genomförde alla mina tankar så skulle min värld inte vara någon trevligt ställe att bo på... i.a.f det vore kul att lägga upp en kontaktannons, helst på ett sexforum eller dylikt där man söker en tjej som är intresserad i att spela mmorpg(Tibia/WoW) eller Counter-Strike som vill vara med och spela över ett par dagar. Personen blir erbjuden stol och bord (kommer sitta till höger om mig) men dator får den stå för själv, och spel och dricka och mat... eller maten kanske jag kan bjuda på. Skitsamma och så spela non-stop ett par dagar.

Jag tror jag skulle få... 0 svar. Det var ett ärligt svar ifrån min sida. Tror heller inte att det skulle hjälpa om jag la ut en bild på mig, som jag skrev tidigare så är jag bäst när jag syns men inte hörs men att synas i det här fallet skulle nog inte hjälpa. Det skulle ändå bli 0 svar.


Varför är det så? Kanske för att folk är väldigt negativt laddade till mmorpg spel och datorspel överhuvudtaget. Vi tar just mmorpg och det kända spelet World of Warcraft. Man får töntstämpeln direkt om man spelar det, det är ökänt att förstöra förhållanden mellan killar och tjejer för att någon spelar alldeles för mycket. Ja, jag kan erkänna att jag möjligtvis spelade för mycket tidigare men just nu så tar jag varje chans jag får att komma ifrån spelandet.

MMORPG spel kan, enligt mig, ha positiva egenskaper. T.ex jag var klassledare för min klass, rogue (lönmördare) i min guild(klan) Limited Edition. Jag hade hand om att organisera de andra roguesen så det blev informerade över olika events, vad de skulle göra på bossar, hur de skulle spela, vilka saker de skulle använda etc etc. Detta är inget som jag kommer skriva i mitt CV direkt men det gav åtminstone MIG erfarenhet att leda en grupp människor.

I Tibia så blev jag vice-ledare för en guild och hade ordningen på guildens ekonomi. Jag hoppade iofs snabbt av för att jag blev less... men jag gjorde ett system så att deras/våra pengar gick runt så att alla betalade en viss summa varje månad och så skulle jag se till att de pengarna användes rätt. Inte heller något som jag kan använda mig i ett CV men även där är det en liten erfarenhet att leda en grupp människor, att ta ansvar. För även om det är på lek så lär man sig en hel del. Se bara på saker som engelska. Har lärt mig otroligt mycket engelska av att ha dialoger med folk ifrån andra länder. Har t.o.m lärt mig lite polska som "kurwa" och "tak".

Visst, det kan verka töntigt att springa omkring med svärt och sköld och döda drakar men de som tycker att MMORPG spel är enbart till för att leka hjälte, slakta draken, få hela kungariket och ligga med halva prinsessan har förstått det fel. MMORPG spel är för mig ett sätt att kommunicera, spela och lära känna folk ifrån andra länder och kulturer. Stötte på en kille ifrån Mexiko på Tibia för ett år sen som jag höll kontakten med ett bra tag. Han berättade att han skulle t.ex flytta till Dalarna (!) och undrade hur svenska befolkningen var. Hur många ifrån Mexiko träffar man om man går ut en kväll?

MMORPG spel är inte töntiga... de är utvecklande. Fast jag erkänner att de slösar bort ens tid... för det finns andra saker man bör göra som man skiter i när man har fastnat för ett spel.


(Ja, jag spelar både World of Warcraft dagligen och Tibia dagligen.)

Av John - 22 augusti 2008 17:54

Är otroligt rastlös idag. Vill inte spela men jag vill göra någonting. Jag vet inte vad jag vill, eller det är nog det jag vet men det är aningen svårt att genomföra det...

Blir aningen mycket Korn nu men ni får står ut. Mitt bloggnamn är ju en Korn turné (Sick n' Twisted tour) så man bör förstå att Korn är det jag lyssnar på, och avrundar det med Queen.

Det här är vad jag vill, spela i något band igen och helst spela live (Det är det bästa som finns, bättre än allt annat jag har gjort här i livet än så länge)

Av John - 22 augusti 2008 16:13

Är det så att jag pratar för mycket? Tycker att en del saker är viktigare än andra och ja, det händer att jag blir irriterad när jag har något som jag tycker är viktigt men ingen lyssnar. Jag kan hoppa ganska snabbt mellan samtalsämnen har jag hört, jag pratar om onödiga saker och jag söker uppmärksamhet. Jag söker uppmärksamhet när jag behöver bli hörd, när jag har något att säga. Jag söker ytterst sällan uppmärksamhet för att jag vill prata om vad som helst, utan det är bara när jag har något att säga... ibland har jag något att säga lite för ofta kanske men då är det också viktigt att man lyssnar...

För ett par år sen så fick jag höra av en tjej att jag skulle synas, inte höras. Då var det som bäst. Tack för den.


"I'm just a pretty boy

I'm not supposed to say a word

I'm just a pretty boy

Living in this fucked up world"


Korn - Faget (modifierad)

Av John - 22 augusti 2008 14:46

Ok, det gick snabbt. Kom på att jag har en video ute på Youtube som jag visade för min gymnastiklärare i slutet av trean för att jag var tvungen att bevisa att 3 timmars repsession VAR ett träningspass. (Jag hade i läxa att motionera två gånger i veckan och då tänkte jag att repen borde klassas som motion. Ni träningsnördar kanske inte tycker det...)

Så då tog jag och filmade detta när vi spelar (jag är den tokiga, i helsvart...) och jag spädde på ganska rejält. Jag orkar inte fysiskt hoppa omkring såhär i tre timmar men det visste ju inte hon om.

Har hört kommenterar som typ "Är du speedad på videon?" nej det är jag inte. Vanlig musik räcker gott och väl för att få mig gå igång.

Ljudkvalitén är väl inte den bästa... inte heller bildkvalitén. Ni ser även på 1:55 hur jag använder högerhanden och att det är därför min tumme gör ont... verkar ha fått ett permanent blåmärke där. Har en svart fläck som inte har gått bort på över 1 vecka nu. Den är verkligen kolsvart och röd runt kanterna. Bara jag inte har fått hudcancer nu p.g.a av basen...

Av John - 22 augusti 2008 13:41

Så slog man mer eller mindre sönder tummen på basen... ska som sagt filma någon gång när jag spelar så förstår ni hur det går till.

Tillsvidare så kan jag dela med mig med den här länken. Basisten i Korn, Fieldy, som spelar ett litet solo i början. Jag använder mig av samma teknik men jag är inte lika noga på över hur det ska låta och dessutom så har Fieldy några fler års av träning... började spela bas förra året.


Ska ringa sjukhuset idag och säga åt dem att det inte är någe kul just nu... de måste ta emot mig snart.


"I don't know your fucking name, so what?

Lets fuck!"


Korn - ADIDAS

Av John - 22 augusti 2008 04:55

Någon idiot kom förbi och dödade min knight på Tibia. Tack så jävla mycket. För övrigt så sög han totalt och tror han har makten nu. Synd för honom att det är jag som står för makten denna gång. Han ville att jag skulle betala 10.000gps men icke sa nicke. Han kommer inte få ett guldmynt av mig. I.a.f han lyckades tillslut döda mig när mina healings tog slut, grattis. Han var en premium master sorc. Så han springer snabbare och har fler magier. Så när jag dog på min knight kom jag in på min 56 free acc sorc. Springer skitsegt, lite magier... går till attack (han är level 53 men eftersom han är master så blir han ändå bättre än mig i styrka) Han flyr. Han springer som en tok och springer ifrån mig men jag hittar honom om och om igen, tillslut så kommer hans kompis, level 102 premium royal paladin. Alltså en väldigt hög level än min 56 free acc sorc... Trots att de är dubbelt så snabba som mig så lyckas jag skaka av mig jumbo-idioterna och sen står de och hotar mig och säger att de ska döda mig tills jag betalar. Vad ska jag betala för? För att de döda mig? Det är snarare de som ska betala mig, och vad har jag att vara rädd för? Två idioter som inte ens vet hur man springer redigt? De hade 0 pvp skills så att betala dem pengar vore att kasta pengar i sjön. Dessutom kan man inte lita på folk...


Det andra sättet jag håller på att dö av är matbrist. Det är riktigt illa på det och jag skäms... måste verkligen städa upp här och börja äta regelbundet. Vill gärna säga "Jag börjar när jag vaknar" men det är inte så lätt.


Fick dessutom precis höra att jag är lik Davis på en av mina bilder, lite kul.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards