Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Utseende

Av John - 27 augusti 2008 16:32

Det finns en massa människor i den här världen som ser bra ut och de finns de som ser mindre bra ut. Alla tycker vi olika och alla tycker vi att det finns vackra och fula människor. Jag antar att ni som inte tycker att människor är fula är blinda. Men det är bara utseendet. Jag sa i ett tidigare inlägg att jag har inga fula vänner, men jag lovar er att om ni skulle se några av mina vänner så skulle ni springa och gömma er men de är vackra för mig för jag ser förbi utseendet och det kan ni också göra bara man lär känna personen.


Utseendet kan hjälpa en och det kan motarbeta en. T.ex om man har piercingar i ansiktet kan det försvåra ibland att få arbete. Om man ser bra ut så kan man lättare få sällskap, om så bara för en natt. Däremot för äkta kärlek är utseende definitivt ingen avgörande faktor.

Utseendet kan ställa till det för en. En massa fördomar och skvaller. Det kan förstöra relationer har jag märkt om någon är osäker.


Något som gör mig både glad men ändå sårad är när folk säger till mig: "Hon pratar bara med dig för du ser bra ut."

Jag har hört det ett par gånger nu. Det är verkligen något man vill och inte vill höra. För det är ju trevligt att folk tycker att man ser bra ut men är det så att folk sitter och lyssnar på det jag har att säga bara så att de kan titta på mig? En gång i mitt liv har jag känt att det stämmer. En person som lyssnade på allt jag hade att säga och när hon hade fått det hon ville lyssnade hon inte längre. Jag blev varnad för denna person.


Det mest underhållande jag har varit med om tack vare/på grund av mitt utseende är när folk har skickat mail till mig. Detta har hänt två gånger. Människor, tjejer, som har sett mig på stan i Östersund om och om och om igen och skapat sig en bild över hur jag kan vara, hur jag är och att dem är de rätta i mitt liv. Två gånger har jag fått brev där det står ungefär såhär "Jag vet att detta låter sjukt men jag är kär i dig. Det känns som om jag känner dig och ändå har jag aldrig pratat med dig."

Det första brevet jag fick stog det t.o.m "Du passar inte ihop med din nuvarande flickvän, hon är inte din stil." (Det var Manda som var min flickvän då.) Vad ska man svara på det? "Nej, hon är min stil men jag är hennes stil."


Jag har hört att jag är lik Karl Einar Hekner, Ville Valo, Michael Jackson, killen i Norrlands Guld reklamen och Jonathan Davis (när han var ung).

En till har varit mer smickrande än andra. När expediterna i Tyskland stog och viskade bakom disken och tillslut kom en fram till mig och sa "It's stunning how you look. Just like Michael Jackson." var mindre smickrande... Tycker han ser hemsk ut.


Skönhet kommer innifrån, sådär lite kliché men det stämmer. För när man är kär så spelar utseendet ingen roll, personen blir automatiskt vacker och när man hatar någon så blir personen automatiskt ful. Och det är mer regel än undantag att Odjuret får Skönheten. Något positivt man kan tänka på.

 
 
Annchen

Annchen

28 augusti 2008 03:15

Jag funderade själv på det här med utseende häromdagen. http://naktergalning.blogg.se/2008/august/du-ar-snyggare-an-du-tror.html

Tycker det är synd att det är så många som är upphängda på utseende, istället för att koncentrera sig på insidorna och personligheterna och att acceptera sig själv för den man är.

Man hinner inte lära känna alla insidor och där kan vissa utsidor locka till att ta reda på mer, men jag spanar inte in folk på det sättet, vilket mina tjejkompisar klagat på ibland. Jag tar hellre humor än muskler. Det är som du skriver, tycker man om någons insida så tycker man även om utsidan som alltid får extra krydda av personligheten.

Internet är bra på det sättet för att lära känna folks insidor utan att behöva distraheras alltför mycket av utsidorna.

http://naktergalning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards