Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av John - 10 oktober 2008 18:57

Läste ett inlägg idag på ett forum av en upprörd tjej som var runt 21 år. Hon gillade inte att man marknadsförde musikvideos genom att visa nakna människor och anspegla på sex. Det var omoraliskt att uppmuntra ungdomar till sex.

Ja, det är omoraliskt att uppmuntra ungdomar till en snevriden sexsyn men jag tycker man ska uppmuntra till kärleksfullt sex. Sex är ingenting som är vidrigt och ska sopas under mattan med och ska enbart genomföras i produktivt syfte utan det är en kärlekshandling. Med detta sagt menar jag inte att man ska springa omkring och knulla allt och alla men det är viktigt att ungdomar förstår att det inte är något fel på sex, att de inte ska skämmas över det på något vis som en del lätt gör. Visst ska man ta det försiktigt om man är osäker men man ska inte späda på osäkerheten med att säga att sex är fult.

Huvudsaken är väl ändå att alla har uppfattningen att det är något vackert och fint (låter som skolsköterskan när jag gick i 7an) och inte någonting fult och syndigt, som det lätt blir om man tabubelägger sex.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards