Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 29 juni 2009

Av John - 29 juni 2009 20:03

Den här helgen har varit lite annorlunda ifrån de flesta helgerna eftersom jag har varit i Göteborg tillsammans med Kristina. Det har varit omåttligt varmt. Det är fortfarande omåttligt varmt...


Helgen började helt fantastiskt med ett underbart hotellrum. Enda stället i hela Göteborg där det var behaglig temperatur, så var det i det hotellrummet. Sen, klockan 14:00 var det dags att ställa sig i kö till metaltown. Vi sket i att hämta ut band i förtid, dumt nog. 1 timma och 30 minuter i den FÖRSTA kön, sen kom vi till två köer till. Tur så tog det max 5-10 min i de köerna...

Sen, världens sämsta band på scen. Napalm Death. Herregud, oväsen, skrik, skrän, jävla helvetes skit. Hur kan de ha fått hålla på ända sen 80talet? Att ingen har dödat dem än?


En het, varm, jävla dag med massor av vatten på Metaltown gick förbi tills Volbeat gick på scen. Inte mitt favoritband direkt, gillade dem inte innan men Kristina tyckte om dem och de var riktigt charmiga på scen. Ska försöka citera sångaren

"You know the wall of death? Can we do it right here in the middle? But this time we'll call it the wall of love. And when you run into eachother give everyone a hug."


Sen efter Volbeat så stack jag iväg för att hämta lite vatten innan Slipknot skulle upp på scen. Misstag... eller det gick ju bra tillslut men när jag kom tillbaka var det kö in till första fållan som jag precis hade lämnat och det blev kaos där i kön och alla tryckte och jag blev medryckt in i strömmen och förbitryckt vakterna som stog och stoppade oss så började alla typ springa när man kom igenom och så stog det någon som hade gjort illa sig ganska rejält brevid och ja, det var bara kaos där men jag kom tillslut in så jag å Kristina hade vatten.

Slipknot var riktigt, riktigt bra. Hade någon sagt till mig förra sommaren att den 26 juni, 2009 så skulle jag stå och hoppa till Slipknot så skulle jag knappast tro dem. För jag tyckte absolut inte om dem till en början, precis som med Korn, precis som med NIN (och vilka band ska vi se denna vecka?)

Har ett klipp som Kristina hittade.

"It's time for the crazy test.... jump the fuck up!" Länkar längre ner.


I lördags var det Lisebergstime. Vi var där tidigt för att slippa de längsta köerna. Senaste gången jag var på ett nöjesfält så var det Liseberg 2006. Det finns inte så många nöjesfält i Östersund som håller någon bra klass. Faktiskt inga eftersom de inte existerar i Ösd. Om jag kommer Gröna Lund rätt så kan jag säga att Liseberg är betydligt mycket trevligare än den asfaltsklumpen mitt i Sthlm. Hela Göteborg är betydligt mycket trevligare än Sthlm överhuvudtaget.

Kristina överkom sin höjdrädsla när hon åkte "Höjdskräcken". Höjdskräcken på Liseberg är 60 meter hög, motsvarande Gröna Lunds Fritt Fall som är 80 meter (varutav tornet är 100 meter högt men man faller bara 80 meter.)

Enligt Wikipedia så faller man snabbare i Höjdskräcken eftersom man inte faller fritt utan trycks/dras neråt jämnfört med Fritt Fall då man faller fritt i 119km/h. Men när man är högst upp i Höjdskräcken så såg inte jag i.a.f någon höjdskillnad på de 20 metrarna. Extra effektfullt blir det när Höjdskräcken står på ett berg dessutom.

Men jag vet att Kristina inte är så jättepigg på höjder och jag satt och tittade på den och hon sa att jag skulle åka den men jag sa "Nej, den ser så kort ut." så sa hon "Åker du så åker jag." (klassiker, inte alla som håller de som de säger dock men till min förvåning så följde Kristina med!!!)


Men det är inte attraktionerna på Liseberg som är det bästa utan det är sällskapet. Som vanligt, så satt vi och pratade och pratade om allt. Om kläder, om social kompetens, om asfalt osv. Och om värmen. Värmen var ett hett samtalsämne... För man höll på att dö. Så enkelt var det.

I.a.f efter allt pratande kom vi fram till en sak: Jag är sjuk, hon är sjuk, vi passar jättebra ihop.

Vi gick hem till för att vi hade tänkt att gå på bio ihop som avslut på denna Göteborgsresa men när vi kom till bion så kände vi "Nej.... varför ska vi sitta tyst på en bio våran sista kväll ihop?" så Kristina kom med förslaget att vi kunde äta på hotellrummet och titta på filmen Sova med Fienden med Julia Roberts ihop. Inte världens bästa film men vi hade så satans mycket roligare än om vi hade sett någon sämre film på bio.


Det var helt klart den bästa helgen jag har varit med om den här sommaren och flera somrar tidigare. Det är sånt DÄR som man ska göra på somrarna! Man ska hitta på saker ihop, ha kul och uppleva saker ihop. Att ligga i sängen, i soffan, vid matbordet inomhus och stirra på varandra kan man göra hela vintern. Synd att det bara var en helg i Göteborg ihop... ser fram emot Arvika nu på torsdag dock. Fast att sova tält låter inte allt för lockande.


Här är Slipknot och the crazy test. Jump the fuck up!

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards