Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av John - 20 februari 2009 13:29

Jag hör hela tiden att människan är pesten som har drabbat den här jorden. Livet på jorden skulle bli så mycket bättre utan människan.


Detta påstående är fel. Utan människan existerar dödande, lidande och sjukdomar. Katastrofer händer utan människan, livet tar slut en dag. Djur dödar, människan dödar.

Något som jag däremot INTE har märkt i djurvärlden, jag är ingen forskare men när jag tänker efter är makt. Jag ser en flock med lejon, en alfahanne, en alfahona och där slutar det. De går inte ut på korståg, de dödar inte för att få mer makt, de ljuger inte för sina egna att de gör det rätta.


Makt är pesten som har drabbat den här jorden. Något som är associerat med makt är girighet. När man har fått lite makt vill man alltid ha lite mer och lite till och lite mer och ännu mer och tillslut så är allt man vill ha är makt.

Vem vill inte ha makt? Jag har observerat detta på en mycket mindre skala. Vi börjar på den lilla skalan.

Jag spelar ett spel som heter Tibia. Tibia är som World of Warcraft, ett mmorpg spel där tusentals människor kopplar upp sig på internet och spelar emot/med varandra. Skillnaden mellan Tibia och de flesta andra mmorpg spel är att till en början existerade knappt några regler. Reglerna var "Du får inte fuska" det var allt. Du fick döda vem du ville, göra vad du ville, bete dig hur du ville. Vad hände? En mindre grupp av spelare tog alltid över servrar och styrde dem som de ville. Om någon sa emot dem så dödade de dem och gav ultimatumet "Betala eller sluta spela på denna server".

Nu har det lagts på regler för att kontrollera detta, t.ex man kan inte döda hur många man vill men man kan fortfarande ta över servrar. Jag har inga problem med det, det är ett spel. Jag håller just nu på att kriga på en server om makten och som det ser ut just nu så vinner vi.

Nu när vi håller på att vinna tänker man att folk måste skärpa sig, i.a.f jag. För om man gör folk upprörda så kommer de att resa sig emot en tillslut. Jag sa till de andra i min klan att vi kan inte använda våran makt för att förtrycka andra, jag fick till svar


"Den förra ledande klanen gav allt för många friheter. De hade makten i tre månader. Innan de så hade vi makten och vi förtryckte folket att sluta spela och vi hade makten i 1½ år."


Desto mindre folk har att säga till om desto mindre är risken att de ska göra något för att stoppa dig. Detta är inte politiker som snackar, detta är tonårskillar utan flickvänner som sörplar Cola tio timmar om dagen och som spelar ett mmorpg spel som ser ut att vara gjort till Super Nintendo som kom ut på 90talet.

De har, undermedvetet, fattat hur världen ser ut i verkliga livet.


Vi ser det hela tiden, desto mer makt man får desto mer makt vill man ha. Nu är dessa killar inte lika smidiga som den verkligan faran i den verkliga världen.

Många har sett filmerna Zeitergeist och Loose Change. Om dessa filmer stämmer vet jag inte men jag tycker inte att det låter otroligt. Säg att det stämmer så undrar jag...

När tog makten över kärleken? När tog makten över respekten emot medmänniskor?

Sakta men säkert går vi emot ett kontrollerat samhälle där den enskilda individen är ett nummer.


Pengar... makt... människan. Det är en dålig kombination. Det människan inte har förstått än är att det är VI som har makten. Ekonomi, ett system påhittat av människan. Regeringar, stater, allting. Det är människan som har skapat allting. Vi har makten att få allt att upphöra också men de som har fått OSS att tro att DE har makten vill inte detta för det innebär att de förlorar illusionen av makt som de har just nu.


Men... när/om vi väl tar ifrån dem den makten så kommer det börja om igen. Så länge det går att få pengar, så länge det finns ledande människor, så länge det finns de som hellre vill ha makt än kärlek, makt över andra människor så kommer det aldrig att gå. Anarki är inte lösningen.

Förståelse och respekt är lösningen. Och en avrättning, på alla jävla idioter som skickar ut människor i krig för egen vinnings skull.


Det är inflation här i världen, gott folk! Dollarn har blivit mer värd än en människas liv.


"Don't try to tell me how some power can corrupt a person

You haven't had enough to know what it's like

You're only angry because you wish you were in my position

Now nod your head because you know that I'm right, alright!"


Nine Inch Nails - Capital G

(George W Bush?)

 

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards