Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av John - 18 februari 2009 01:36

Skulle egentligen sova men så råkade jag snubblade över en artikel om IPRED och om att de ska rösta om det den 25 februari och en hel del människor som är högt uppsatta här ställer sig positivt bakom lagförslaget.


Starkt jobbat Sverige, jag älskar det här landet så ofantligt mycket eftersom om detta börjar gälla så är man inte längre oskyldig till bevisat skyldig utan man är misstänkt eftersom man bor i det här kallak, sketna, snöiga pisslandet.

Att vinstdrivande företag ska få bedriva undersökningar emot privatpersoner som egentligen borde vara polisiära är helt jävla vansinnigt.

Av någon anledning så föddes jag i en familj där både mor och far var poliser... därmed råkar jag veta att det krävs en hel del för polisen innan de får börja avlyssna privatpersoner.

Denna lag gör det möjligt för företag, vars enda syfte är att tjäna pengar, att avlyssna privatpersoners internettrafik. Behöver de något åklagarbeslut för dessa? Knappast. Kommer det inledas någon polisiär förundersökning innan företaget får ta över och scanna efter bevis? Knappast troligt.

De kommer att operera självständigt.


För ett år sen så sa jag till mina föräldrar att FRA är bara början. FRA är ett helvete det också. I grund och botten så är ju tanken god, att skydda landet emot terrorism men är det dess enda syfte? Och varför behandla hela Sverige som potentiella terrorister?

De svarade med att FRA's syfte var gott och det fanns inget att oroa sig för.

BANG! Så dyker IPRED upp. Herrejävlar, någon måste göra något innan vi får chip implanterade i oss när vi föds. Snart så kommer vi har gpssändare i stjärten och en röd vimpel från nacken så man ska kunna se exakt vart man tar vägen och rör sig.


Om detta lagförslag går igenom så kommer inte fildelning att sluta. Utan det kommer sprida sig till mer svåråtkomliga ställen, där dagens pedofiler gömmer sig och då kommer det bli riktigt svårt att få tag på dem. Inte bara fildelarna utan även pedofiler.

Om det sitter 10-20 personer och arbetar med att att utveckla spårningsutrustning att spåra detta mellan 8:00 och 17:00 5 dagar i veckan kommer de ändå inte kunna knäcka tiotusentals ungdomar som arbetar dygnet runt med att skapa program som döljer ens IP eller skickar ut signaler som stör eller vad fan som helst. De är numren emot sig...


Dessutom så om detta lagförslag skulle gå igenom, vilket som jag anser är högst troligt, så har inte moderaterna bara skjutit sig själv i foten, de fick även kallbrand och dog. Det är politiskt självmord. Jag är 19 år och jag kan säga att jag gillar det här INTE. Det är många i min ålder som håller med mig och yngre/äldre, och gissa vad.... vi har rösträtt nu.


Stoppa gärna fildelningen av copyright skyddat material men låt inte företag spionera på svenska medborgare. Det hörde hemma i Östtyskland och Sovjetunionen (och möjligtvis USA) men i ett s.k demokratiskt land där folkvalda politiker arbetar från vad som bör vara folkets bästa, hör det inte hemma.

Men nu vet vi att folkets bästa är inte det som räknas. Det är siffrorna i vinsten på företagen...


JÄVLAR vad jag är arg! Kommer inte kunna sova p.g.a av detta.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards