Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av John - 10 februari 2009 23:58

Gillar verkligen det här landet och dess befolkning.


Det här är taget ifrån Aftonbladet, en rubrik:

”Håll isär politik och religion” Läsarna rasar mot förslaget HÅLL ISÄR POLITIK OCH RELIGION FFS! Vafan tror ni att man kan blanda ihop religion och politik? Är det de ni tror!? VA VA VA?!Homosexuella får inte gifta sig i kyrkan... politiker, gör något åt det! SNÄLLA! Det är diskriminering annars!Ska politiker peta på religion eller inte? Såklart det är diskriminering om homosexuella inte får gifta sig i krykan. Det tycker ju jag också men ska det vara icke-troende politiker som röstar genom lagförslag som ska ändra kyrkan och dess tro? Varför inte låta det stå öppet och låta de kyrkor som vill tillåta homoäktenskap få göra det och de som anser att det bryter emot dess religion kan låta bli?Vi måste respektera varandras religioner, religionsfrihet är det som gäller. Vi kan inte knata på andra, t.ex muslimer och absolut inte judarna.
Jag vet inte men jag tror inte denna lag gäller synagogan eller moskén utan det handlar om svenska kyrkan. Är inte det också diskriminering?Rätta mig om jag har fel.Så nu fick ni alla icke-troende svenskar som tycker att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan rätt. De ska få gifta sig.Nu klagar ni på att man kan inte avsluta tal i riskdagen med "Gud välsigne Sverige" för man ska hålla isär religion och politik.Bestäm er...Angående religion och om det skulle vara farligt. Ni som påstår att alla krig och sådant är p.g.a av religion. Det är ungefär lika fjantigt påstående som att påstå att alla dödsskjutningar på skolor runt om i världen är p.g.a av datorspel och våldsfilmer. Det är inte religionen som begår brottet, det är människan. Om inte religion hade funnits hade något annat tagit dess plats. Det finns religiösa självmordsbombare, tro mig, om religion inte hade funnits så hade de ändå sprängt sig till helvetet av någon annan anledning. Det kommer alltid finnas anledningar att hata en annan människa och religion är en av dessa anledningar.Politik är en annan, ska vi försöka få bort all politik också? Ett ganska självklart exempel är kapitalism vs kommunism.När vi var barn, slogs man inte då också? Man bråkar ända ifrån 5-6 års åldern och då beror det inte på religion. Detta är ett bevis på att religion är inte anledningen varför världen ser ut som den gör idag, utan det är människans fel och våran syndabock är religion.Jag är övertygad om att världen hade varit lika hemsk utan religion. Dessutom är religion en av de få saker i världen som skänker en hopp ända in tills det sista.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards