Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Ambition

Av John - 27 september 2009 16:21

Alla är ambitiösa inom någonting. Tror inte det finns en enda människa som inte har någon ambition. Det kan vara allt ifrån att man vill leva, att man vill se det eller göra det eller vad som helst. En del kanske t.o.m har som ambition att dö.


Hemligheten, tror JAG, bakom att bli duktig inom något är att aldrig bli helt nöjd. Att alltid vilja utvecklas. Jag kan bara ta mig själv om exempel, jag började trolla efter jag kollade upp högskolor. Lärde mig ett trick, visade det för mina vänner, de tyckte det var häftigt men jag var inte nöjd. Jag har nu lärt mig detta, vad mer finns det att lära sig? Jag lärde mig ytterligare ett trick, visade, de blev imponerade, jag var inte nöjd för jag kan bli bättre. Nu har jag trollat i snart 1½ år och jag är ännu inte ens närheten av nöjd. Jag ser alla dessa häftiga trick, jag kan utföra dem själv men det är inte MINA trick. Jag tillverkar mina egna trick men jag är inte nöjd.

Det största problemet jag har än så länge är min oförmåga att nå ut till folk, eftersom jag inte är nöjd med det jag gör så visar jag ogärna upp det för folk som jag inte känner men det är något som jag måste arbeta bort.


Samma sak med livet. Jag är inte nöjd där jag är nu, men det betyder inte att jag inte trivs. Jag trivs jättebra men jag är inte nöjd med hur saker och ting är så jag strävar efter att bli nöjd. Det finns flera sätt för mig att bli nöjd, en del mer otroliga än de andra men det är svårt att välja eftersom det finns så mycket.


Så om man vill lära sig något, vad det än är, så är det övning som gäller. Det är inget förvånande än, men inte nog med att det krävs övning, det krävs även viljan att lära sig nästa steg också. Att man inte stannar när man har lärt sig något och tror att man kan det. Och om man lägger av, kanske det är för att ambitionen har bytts till något annat men sluta aldrig göra det ni gör för att ni tycker det är jobbigt. För när man har kommit över den spärren kommer man lära sig mycket, och med kunskap kommer makt och med makt kommer bestämmanderätt och tillslut styr ni era egna liv i den riktning ni vill att de ska gå och ni följer inte bara med i livets gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards