Sick-n-Twisted

Alla inlägg den 28 september 2009

Av John - 28 september 2009 20:04

Vill citera en magiker som heter Jeff McBride som även lär ut magi i sin skola Jeff McBride's Mystery & Magic School i Las Vegas. Han tar magi till det mer filosofiska planet och säger något som jag anser stämmer.


"Magic reminds us that all that we know could fall away at any given moment. That reality is subject to change without notice."

Jeff McBride


Och detta stämmer ju. Verkligheten kan förändras utan att man märker det till en början. Ett bra exempel är hur min verklighet förändrades för ett par veckor sen när jag trodde allt var frid och fröjd mellan mig och en person men sen helt plötsligt blev det väldigt tydliga attityd förändringar utan att något egentligen hände. Verkligheten förändrades utan att jag visste vad eller varför. Exakt samma sak händer när trollkarlen lägger bollen i höger hand och den kommer fram ur vänster. Verkligheten förändrades för åskådaren utan att den la märke till det. Den kunde bara observera.


Eller diverse sjukdomar. Man märker först inte NÄR man blir smittad, sen så kommer symptomen och då är verkligheten redan annorlunda.


Och det värsta med livet är nog kanske att man inte kan trolla bort sig, när man som helst önskar det.

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards