Sick-n-Twisted

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Att inte bry sig

Av John - 22 oktober 2009 20:17

Pratade nyss med en... vad kallar man det? Vän? Eller det kanske inte är ordet jag letade efter. Jag pratade i.a.f med en person som vars relation till jag inte kan identifiera, men om det någonsin var vän så är det fd nu.


Jag är en jobbig jävel som frågar frågor som "Hur tänkte du nu?" eller "Vad tycker du om detta?" eller "Kan du förklara varför du sa så?" osv.

Dessutom så som ni kanske har märkt om ni har läst tidigare inlägg så har jag ögonen öppna för restrerande världen så mycket som möjligt för allt händer inte i Piteå, och under den senaste tiden, de senaste åren rättare sagt så har jag mer och mer börjat bry mig om andra. Om människor som har det dåligt, riktigt, riktigt dåligt. Hur kan jag som 19 årig student hjälpa dem? För det första så studerar jag TV-produktion och förhoppningsvis så med kunskapen jag får med mig härifrån kommer kunna informera om situationen i världen. Tills dess får jag informera, för information är den enda hjälp som funkar, att få folk att öppna ögonen. För om ingen bryr sig, finns ingen som vill hjälpa.

Så inte nog med att jag är intresserad av folks tankar och handlingar, varför de gör vissa saker så vill jag även påverka dessa personer till att tänka mer på andra. Det betyder inte att de ska bli som jag, som t.ex i förrgår brast i gråt när jag läste om ett fängelse i nord korea där fångarna hade barn och barna gick i skola i fängelset och hur en lärare att bestraffat en flicka med ett slag i huvudet så hårt att hon avled.

Jag menar, det är INTE rätt på något sätt och vis och jag kan inte förstå hur man kan bara kan rycka på axlarna och inte tro att det är ens problem eftersom det ÄR ens problem. Vi lever alla under samma sol och alla andas vi samma luft, om något är fel här i världen ska det förändras och inte accepteras. Det ÄR våra problem.


Men att informera om sånt här uppskattas inte och jag uppfattas som att jag ser mig själv överlägsen. Varför kan jag inte förstå, eftersom jag vill få upp ögonen på dessa personer som har det såhär. Jag tittar aktivt på dokumentärer och hoppas på att själv få göra en i framtiden men i syftet att öka medvetandet. Jag är inte överlägsen gentemot er och jag respekterar era åsikter och tankar, det är därför jag vill höra dem. Jag kanske inte delar dem men jag respekterar dem och jag vill även kunna påverka er. Jag hoppades på att ni skulle respektera mina tankar och åsikter och inte se mina ord som ett sätt att sätta mig över er, jag hoppades att ni skulle lära er något och åtminstone skänka en tanke åt dessa personer så när tiden är rätt och personen har klivit fram som inte bara tänker utan också arbetar aktivt för en förändring, så ni som har skänkt tankar åt förändring kan ställa er bakom denna person så han eller hon vet att det finns fler i världen och tillsammans kan vi skapa en bättre värld.


"Jag vet vem jag är och vad jag kan göra för världen" hörde jag någon säga och jag uppfattade som "Det finns inget som du eller jag kan göra" men sanningen är att världen krymper mer och mer för varje dag och desto mer världen krymper desto mer kan den enskilda människan göra. Det är bäst att utnyttja detta för eventuellt så kan detta förändras och våran demokrati tas ifrån oss. Än så länge kan vi synas och påverka, så länge vi själva vill och har ambitionen, motivationen, viljan, styrkan och allt därtill.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 26 januari 2011 18:17

Efter en diskussion idag på skolan om hur det ser ut hemma hos en så kom jag fram till att disk och sådant inte är mitt problem när det kommer till min lägenhet. Det är alla kortlekar. Mina kortlekar tar upp lite plats men de finns överallt... och de...

Av John - 25 januari 2011 23:47

Fick reda på idag att mitt företag har blivit bekräftat så det är en väldigt god nyhet, så med andra ord så kan folk äntligen börja boka mig. Håller på väldigt aktivt att locka personer till min facebookgrupp, vilket som en del skulle kunna uppfatt...

Av John - 24 januari 2011 22:17

Finns ny magi uppe på Youtube nu. Glöm inte att kolla in det samt subscriba för att hålla er uppdaterade!   Partytricks som går att göra på fester. Hur-man-gör kommer med i mars nummer av Slitz!   http://www.youtube.com/user/lessclues?feature...

Av John - 23 januari 2011 20:07

Magi är verkligen en för liten konstform. Startade upp min facebooksida till mitt företag i förrgår när jag var på Slitz, idag har vi gått om Joe Labero's facebooksida.   Det är en sanning med modifikation. Joe Labero har även en sluten sida som ...

Av John - 23 januari 2011 02:26

Varit borta ett tag nu nere i Sthlm, av anledningen att jag blev intervjuad av Slitz om magitrick, så på tillstånd av Svensk Magisk Cirkel så lärde jag ut ett par standard magitrick som man kan göra på förfesten! Inte för svåra, inte för lätta, en br...

Presentation


Juliet Oscar Hotel November

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Era tankar och åsikter

Statistik

Min magi


Ovido - Quiz & Flashcards